پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۷۰۸
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
عبدالله سامری عصر پنج شنبه در جلسه کمیسیون اشتغال، فرهنگی اجتماعی و رفاهی اجتماعی استان خوزستان در آبادان افزود: آبادان و خرمشهر پیش از انقلاب با یک رودخانه ای بنام اروند رود زنده بود و بنادر هم کارکرد خود را داشتند اما اکنون عدم لایروبی این آبراهه برای بخش عظمیی از مردم که از طریق آب، نانشان را به دست می آورند، مشکلات زیادی را سبب شده است.
شعارسال: وی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: با لایروبی اروند رود سرزندگی و حیات را به خرمشهر و آبادان باز گردانید، زمانی که اروند رود لایروبی شده بود و بنادر آبادان و خرمشهر فعال بودند ما به تهران پایتخت کشور وام می دادیم اما امروز بنادر ما از توسعه باز مانده اند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس تصریح کرد: در زمان حاضر جوانهای ما برای یافتن شغل درمانده اند، صرف ارائه گزارش، دردی از مردم دوا نمی شود، با ایجاد زمینه کار و اشتغال به طور قطع زمینه بروز جرم کاهش می یابد.

سامری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکل اصلی ما مالی است و بازی با کلمات راه به جایی نمی برد، گفت: وقتی مشکلات مادی وجود دارد جوانها به وسط میدان می آیند و حتی دست به تیراندازی هم می زنند و این در حالی است که اگر کار باشد آن جوان دیگر وقت انجام کار دیگری را پیدا نمی کند.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی مسئولان در موضوع آب، افزود: بر مبنای این گزارشات بایستی فاتحه کشاورزی در خرمشهر و آبادان را بخوانیم، آب شوری که به شهرهای ما می رسد و ریزگردهایی که وجود دارد تمام کشاورزی ما را از بین برده است، سدسازی دولتها وضعیت نامناسبی را برای شهرها ایجاد می کند که گستردگی کانونهای ریزگردها و از بین رفتن کشاورزی از نتایج آن است.

نماینده مردم خرمشهر اظهار کرد: اکنون که دولت تکلیفی در زمینه حل مشکل سدها ندارد، ریزگردها نیز روز به روز بیشتر بر شهرهای استان خوزستان ورود می کنند، رفت و آمدهای خانم ابتکار هم بی حاصل بود و جلساتی هم که با حضور مسئولان پایتخت نشین در استان و با اتلاف وقت خودشان و مدیرانشان همراه است و حاصلی را نیز در زمینه برطرف شدن ریزگردها از چهره خوزستان و در زمینه اشتغال استان ندیده ایم، راهکاری جزء احیای اروند رود در مقطع فعلی باقی نمی ماند زیرا منابع اصلی ما در آبادان و خرمشهر همین آبراهه اروند است.

سامری عنوان کرد: از آنجایی که وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی جزء اعضای شورایعالی مناطق آزاد است لذا انتظار می رود وی در جلسه هیات دولت به رئیس جمهور بگویند که نجات آبادان و خرمشهر در گرو احیای اروند رود است، اگر این آبراهه لایروبی شود یقین بدانید که جرائم کاهش می یابد.

وی گفت: تمام این مشکلات با ایجاد زمینه های اشتغال رفع می شود که متاسفانه ما این زمینه ها را در خوزستان نمی بینیم، شرکتها و کارگاههای تولیدی یکی پس از دیگری در حال تعطیلی هستند و ما اشتغالی را که بتواند مشکلات مردم را حل کند، نمی بینیم.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس با ابراز امیدواری از بازگشت رونق به بنادر خرمشهر و آبادان با لایروبی اروندرود افزود: در زمان حاضر شهرهای خرمشهر و آبادان با توسعه فاصله زیادی دارند، شبکه آب شرب خرمشهر پس از سالها اکنون به 30 درصد بازسازی رسیده و هنوز 70 درصد آن بدون بازسازی مانده و آن حجم از کار انجام شده نیز سالهای زیادی از عمر مفیدشان باقی نمانده است.

سامری با تاکید بر اینکه ما با توسعه بسیار فاصله داریم، اظهار کرد: آمارهای ارائه شده در مورد توسعه آمارهای هوایی و فضایی است و لذا خواهان آنیم که برای حوزه اشتغال در خوزستان فکری اساسی شود، واقعیت های موجود با آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان زمین تا آسمان فاصله و تفاوت دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 29 بهمن 1395، کدخبر: 3909241 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین