پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۷۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
مدیر کل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمار بالای زنان سرپرست خانوار و بالاترین نرخ دانش آموز بازمانده از تحصیل به عنوان مشکلات خوزستان در موضوع آسیب اجتماعی یاد کرد.
شعارسال: روزبه کردونی عصر پنجشنبه در نشست کمیسیون اشتغال، فرهنگی اجتماعی و رفاهی اجتماعی استان خوزستان در آبادان با بیان اینکه استان خوزستان دارای بالاترین آمار زنان سرپرست خانوار در کشور است، گفت : 33 هزار سرپرست خانوار طبق آمار زیرپوشش سازمان بهزیستی هستند.

وی ادامه داد: از تعداد حدود ۳ میلیون زن سرپرست خانوار کشور، حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر انها زیر ۲۴ سال سن دارند و این بدان معناست که با پدیده زنان سرپرست خانواده نیز مواجهیم که البته اقدامات خوبی برای توانمند سازی و حمایت اجتماعی از آنان انجام شده است.

کردونی افزود: آبادان در وضعیت زرد قرار دارد و به عبارت دیگر این شهرستان جزو شهرهای با ریسک بالا محسوب نمی شود.

مدیر کل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خوزستان جزو چهار استان دارای بالاترین نرخ بازماندگان از تحصیل را در کشور به خود اختصاص داده است به عنوان مثال، در مقطع ابتدایی ما در شش ماهه گذشته آمار بازماندگان از تحصیل با موقعیت جغرافیایی بیشتر در مناطق دو زبانه دیده می شود و چهار برابر دیگر مناطق یک زبانه است.

کردونی شمار بازماندگان از تحصیل استان خوزستان را 12 هزار کودک مقطع ابتدایی عنوان کرد و گفت: در دو هفته گذشته با اعطای مشوق هایی برای بازگشت 12 هزار کودک بازمانده از تحصیل اقداماتی انجام شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در بحث خودکشی استان خوزستان، جزو چهار شهر آن در ردیف استانهای دارای وضعیت مناسب است و این آمادگی هست تا پیش از نشست بعدی مقام معظم رهبری با مسئولان عالیرتبه کشور در بحث آسیبهای اجتماعی که در اردیبهشت ماه برگزار می شود، ۵ اورژانس اجتماعی را در شهرهایی از استان خوزستان که فاقد اورژانس هستند را افتتاح کنیم.

این مسئول ادامه داد :ریزگردها بر آسیب های اجتماعی و افزایش خشونت تاثیر مستقیم دارد و استان خوزستان جزو استان های رده نخست کشور است و بالاترین نرخ مرگ و میر غیر عمد و سکته عروقی را دارد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه برای بررسی آسیب های مختلف اجتماعی، نحوه سرمایه گذاری در استان خوزستان به ویژه سرمایه گذاری هلدینگ های مربوطه و تشکیل شورای اجتماعی کشور و استان خوزستان به همراه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس وارد آبادان شد.

قرار است کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به مدت دو روز مسائل یاد شده و سایر موارد حاشیه ای و برنامه ریزی را در آبادان بررسی کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 29 بهمن 1395، کدخبر: 82433442 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
چرا ی فکری ب حال این اسیب های اجتماعی نمیشه ؟ ما منتظر برنالمه های کاربردی شما هستیم .. م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین