پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷
استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: به جای آنکه به نقادی‌های عمیق و علمی دانشجویان توجه کنیم که هدف آن اصلاح وضع موجود نه تغییر وضعیت است به دلیل بی‌توجهی به این نقادی‌ها امروز گرفتاری‌های ما زیادتر نیز شده است.

شعار سال: محسن علایی شامگاه دوشنبه در همایش تبیین نقش دانشجو در انتخابات در اردبیل اظهار کرد: در 16 آذر سال 1332 دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا خشم و نفرتشان را از رژیم پهلوی نشان دادند و از آن مقطع دانشکده فنی دانشگاه تهران به مرکزیت اعتراض‌ها و کانون تربیت نخبگان این کشور تبدیل شده است.

وی گفت: نه تنها دانشکده فنی شهدایی همچون شریعت رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا را تقدیم کرده بلکه بزرگانی همچون بازرگان، چمران و ... را نیز در خود پرورش داده و همواره این دانشکده از تاثیرگذارترین دانشکده‌های زیرمجموعه دانشگاه تهران بوده که نخبگان و افراد باسواد از این مرکز به پا خواسته و در سطح ملی و کشور تاثیرگذار بودند.

وی توسعه بی‌رویه دانشگاه‌ها به ویژه در مخالفت با گسترش دانشگاه آزاد، توسعه دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی در دولت احمدی‌نژاد به شکل گسترده شکل گرفته است، گفت: این رویه غلط توسعه دانشگاه‌ها امروز به حیثیت مراکز معتبر دانشگاهی نیز لطمه وارد کرده است.

استاد دانشگاه‌های اردبیل با بیان اینکه امروز دانشگاه‌های ما تهی از افراد آگاه، بصیر و هوشمند بوده و دانشجویان ما که اغلب فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های مختلف هستند کار بلد نبوده و در این سال‌ها به جای حرفه‌ای کار شدن حقه‌بازی و دزدی در این کشور رسم شده است گفت: به جای آنکه به نقادی‌های عمیق و علمی دانشجویان توجه کنیم که هدف آن اصلاح وضع موجود نه تغییر وضعیت است به دلیل بی‌توجهی به این نقادی‌ها امروز گرفتاری‌های ما زیادتر نیز شده است.

علایی وجود 110 هزار بیکار در مقطع دکتری را به همراه 4 میلیون بیکار کشور یادآور شد و گفت: امروز کشورما با مشکلات جدی در حوزه های مختلف روبه‌رو است که دلیل آن نیز بی‌توجهی به نقادی‌های درست و منطقی در گذشته بوده است.

استاد دانشگاه‌های اردبیل مدعی شد: بعد از دولت احمدی‌نژاد این کشور دچار غارت ملی سرمایه‌‌ها و تقابل حقیقی شده و تمام مشکلات امروز سر بیرون زده به طوری که حتی جای استخدام دولتی برای یک فارغ‌التحصیل دانشگاهی وجود ندارد.

، علایی در پایان سخنان خود اظهار کرد: در چنین شرایطی به نظر نمی‌رسد کاندیداهای عاقل و هوشیار قصد ورود به انتخابات را داشته باشند چرا که هر ساله نیز 100 تا 150 هزار نخبه از این کشور فرار کرده و چهره‌هایی همچون پیرموذن خارج نشین می‌شود که این خود اسباب تاسف واقعی را دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 17 آذر 1394، کد مطلب: 13940916001703: www. farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین