پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۰۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
فرزین فرهادی ، اظهار کرد: امسال 150 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت توت‌فرنگی اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود بیش از 12 تن محصول در هر هکتار تولید شود.
شعارسال: وی با بیان اینکه به ازای هر هکتار کشت توت‌فرنگی برای دو نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال می‌شود، اضافه کرد: با کشت این محصول در 150 هکتار، زمینه اشتغال 300 نفر فراهم می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر درباره اهمیت اجرای صحیح هرس و مراقبت‌های زمستانه در باغ گفت: هرس درکنترل دوره نونهالی و استقرار هرچه بهتر گیاه برای رسیدن به دوره بلوغ و باردهی به‌موقع بسیار موثر است.

فرهادی اظهار کرد: در سال‌های ابتدایی کشت نهال، هرس تنها برای حذف پاجوش‌ها و تنه جوش‌ها انجام می‌شود و شکل‌دهی در تنه و شاخه‌گیری درخت صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: هرس فرم، جوان‌سازی و هرس میوه از انواع مختلف هرس زیتون است که هر کدام در زمان خاص خود انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر خاطر نشان کرد: این شهرستان دارای دو نهالستان فعال در تولید ارقام مختلف زیتون است که نهال‌های تولید شده در این نهالستان‌ها در این شهرستان و خارج از استان مورد استفاده درخت‌کاری و احداث باغ قرار می‌گیرد.

فرهادی سطح باغات زیتون این شهرستان را 170 هکتار اعلام کرد و افزود: قسمت عمده آن به‌صورت باغ غیر متمرکز ودر فضای سبز قرار دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 1 اسفند 1395، کدخبر: 13951201000381، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
0
12 تن از هر هکتار. پس حدود 1800 تا 2000 تن محصول می شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین