پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳
وبگاه امور امنیتی رژیم اسرائیل نوشت: عماد به کابوس تل‌آویو مبدل شده و در حالی که ایران با امکانات فن‌آوری به معرفی دستاوردهای موشکی مشغول است، اسرائیل نرم افزار اعلام هشدار حمله موشکی ساخته است.

شعار سال:وبگاه ویژه امور امنیتی، موشکی اسرائیل در گزارشی نوشت: در حالی که شهروندان اسرائیل با نرم افزار «اعلام خطر در اسرائیل» ویژه اطلاع رسانی به موقع برای حملات موشکی و راکتی آشنا هستند،اما ایرانی‌ها نرم افزاری با اهداف متفاوت ساخته‌اند.

بر اساس این گزارش، ایران موفق شده یک نرم افزار جدید ویژه تلفن‌های همراه به نام «کابوس اسرائیل» را بسازد. نرم افزاری که یک دانشجوی ایرانی به نام «ارشیا بادی» آن‌را ساخته و هدف معرفی قابلیت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران است.

در این نرم افزار امکاناتی چون معرفی و توضیح هرکدام از موشک‌های برد کوتاه، برد متوسط و برد بلند زرادخانه موشکی ایران و همچنین عکس‌ها و مشخصات فنی آن‌را دارد. نرم افزاری که به طور مجانی و با اهداف آموزشی در دسترس عموم است.

وبگاه ویژه امور امنیتی اسرائیل نوشت: شاید اهداف ایجاد این نرم افزار تلاش برای ایجاد ترس در دل دشمنان ایران در راستای رونمایی‌های جدید این کشور از قابلیت‌های موشکی خود باشد.

به نوشته این وبگاه صهیونیستی، ایران اخیرا از موشک‌های بومی جدید رونمایی کرد. موشک جدید «فاتح 313» از آن جمله بود که در ماه اوت خبر آن اعلام شد و بردی برابر با 500 کیلومتر دارد. ایران در ماه اکتبر نیز با موفقیت موشک برد بلند «عماد » را آزمایش کرد.

وبگاه یاد شده در خاتمه افزود: جمهوری اسلامی ایران مدعی دارا بودن موشکی بالستیک با برد 2000 کیلومتر است، بردی که بیشتر از اندازه لازم برای ضربه زدن به اسرائیل بوده و واقعا این موشک کابوس اسرائیل است.

و اما «ارشیا بادی» دانشجوی بسیجی دانشگاه آزاد اخیرا در گفت‌وگویی هدف خود از طراحی این نرم افزار اندرویدی را آشنایی با توان موشکی جمهوری اسلامی ایران دانست تا اقشار مختلف مردم به سادگی بتوانند آگاهی خود را نسبت به توان موشکی کشور افزایش دهند.

ارشیا بادی اظهار داشت: «در این نرم افزار به صورت یک به یک موشک‌های کوتاه برد، دور برد و میان برد همراه با تصاویر شرح و مشخصات آن‌ها ذکر شده و همچنینشامل کلیپ‌های تصویری از پرتاب انواع موشک‌ها، شهر موشکی ایران و گالری تصاویر است.»

بادی افزود: «این نرم افزار طرح اولیه است که با مرور زمان به روز رسانی شده و نرم افزارهای جدیدی نیز در دست طراحی و ساخت است.»


نمایی از نرم افزار «کابوس اسرائیل» دانشجوی بسیجی ایرانی

این دانشجوی مبتکر بسیجی تصریح کرد: «این نرم افزار به صورت کاملا رایگان و آزاد منتشر خواهد شد و منهدف مادی و مالی از طراحی این نرم افزار نداشتم.»

بادی با اشاره به تشکیل گروهی تحت عنوان هوشمند سازان پیشرو گفت: «امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم هر 14 روز یک نرم افزار با امکانات و قابلیت‌های متنوع در موضوعات مذهبی و به خصوص معرفی دستاوردها و قدرت دفاعی کشور تولید کنیم».

این نرم افزار چندی قبل توسط همسر شهید «حسن طهرانی مقدم» رونمایی شد.

از سوی دیگر در حالی‌که ایران موفق به ساخت نرم افزار معرفی توانمندی‌های موشکی خود می شود، چندی قبل در اسرائیل نرم افزاری اندرویدی برای «اعلام هشدار حملات موشکی و راکتی» عرضه شد.


نمایی از نرم افزار هشدار خطر حمله موشکی به اسرائیل

نرم افزار «وضعیت قرمز در اسرائیل» اینک برای دستگاه های تلفن همراه «آی فون» و «آی پد» در اسرائیل در دسترس است. این نرم افزار همزمان با فعال شدن سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» به‌کار افتاده و در 15ثانیه تا یک دقیقه درباره شلیک هر حمله راکتی، موشکی هشدار می‌دهد. این نرم افزار به رایگان در دسترس اهالی سرزمین‌های اشغالی قرار گرفته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 17 آذر 1394، کد مطلب: 13940916001165: www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین