پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
مبتكر بسیجی پارس‌آباد، برای نخستین بار در كشور برای جلوگیری از تلفات جانی در مواقع نشت گاز، سرشیر گاز ایمن را اختراع کرد.

شعار سال: اگر بخواهیم یکی از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را برای معرفی در عرصه جهانی انتخاب کنیم، قطعا پیشرفت های علمی نخبگان و جوانان این سرزمین است، جوانانی که با تکیه بر خداوند و با شعار ما می توانیم توانستند بسیاری از پله های ترقی و پیشرفت را طی کرده و تحسین جهانیان را برانگیزند.

امروز به برکت توجه ویژه مسئولان نظام اسلامی و تأکیدات رهبری بر فعالیت های علمی، جمهوری اسلامی ایران در رتبه اول پیشرفت علمی در جهان قرار دارد و بسیاری از دانش های علمی موجود در جهان در ایران قابل دسترسی است، دستاوردی که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خنده دار و غیر قابل باور بود.

در گوشه و کنار ایران، جوانان و نوجوانان زیادی با استفاده از امکانات و تکیه بر استعداد و توانایی ذاتی خود، توانسته اند علاوه بر اثبات پتانسیل های آینده سازان ایرانی، قدم های موثری در جهت پیشرفت و ارتقای سطح علمی کشور بردارند که یکی از این افراد ميلاد جهانگيري از نخبگان بسيجي شهرستان پارس آباد است.


ميلاد جهانگيري كه متولد سال 1375 و ساكن شهرستان پارس آباد است تا كنون چندين اختراع از جمله دودكش هوشمند، نارنجك شكار غواص، حس گر دودكش بخاري، شيرآب مكانيكي تايم دار، تيغ تراش آينه دار معلولين و جارو دستي شارژ كن طراحي و ساخته است.

اين مبتكر بسيجي درباره اختراع سرشیر گاز ایمن كه به مرحله توليد انبوه رسيده، مي گويد: این سرشیر قادر است در زمان وقوع زلزله و آتش سوزی، گاز را به صورت خودکار قطع کند.

جهانگيري با بيان اينكه اين اختراع به شماره 83034 به ثبت رسيده، افزود: بعد از اخذ گواهینامه ثبت اختراع، جواز تاسیس را نیز از اداره صنعت، معدن و تجارت دریافت کرده و دست به تولید انبوه زدم.

وي با اشاره به اينكه طی دو سال سرشیر گاز ایمن را طراحی و به ثبت رسانده، تصريح كرد: در زمان آتش سوزی و یا جدا شدن شيلنگ گاز از محل، این سرشیر به صورت خودکار گاز را قطع می کند واز جمله مزایای ديگر آن صرفه جویی در مصرف گاز است.


اين مبتكر بسيجي، قیمت عمده اين سرشير ايمن گاز را برای فروشگاه ها 2800 تومان، برای مصرف خانگی در شهرستان همراه با نصب 5500 تومان و در روستاها همراه با نصب 6000 تومان عنوان كرد و گفت: این طرح با حمایت سپاه ناحیه شهرستان پارس آباد به ثمر نشسته به طوری که برای هفت نفر بصورت مستقيم و براي 15 نفر بصورت غيرمستقيم اشتغال ایجاد شده است.

وي درباره بازاریابی اين اختراع خود افزود: با استقبال خوبي كه در استان اردبيل شده در عرض دو ماه 60 روستا در منطقه انگوت و حومه پارس آباد رو توانستیم از این سرشیر بهره مند کنیم.

جهانگيري كه تمام توان خود را براي كار روي اين طرح ها و اختراعات خود گذشته در رابطه با مشكلات پيش روي خود گفت: به دليل عشق و علاقه به اين كار درس خود را تا دیپلم گذراندم و كار حتی به جايي رسيد كه در پرداخت هزينه مواد اوليه اختراع خود بدهی بالا آورده و موجب شكايت چند تا از کارخانه ها و گرفتن حكم جلب من شد.

وي ادامه داد: با هزار بدبختي و فروش خانه علاوه بر پرداخت بدهی هاي خود، مواد مورد نياز براي توليد سرشير گاز را خريداري و اين اختراع به توليد انبوه رسيد و اكنون براي توسعه محل كار و اشتغال بيشتر بيكاران و خريد دستگاه و مواد اولیه به تسهیلات و ضمانت بانکی و همت مسئولان نياز داريم.


اين جوان خلاق پارس آبادي درباره وضعيت ساير اختراعات خود اظهار كرد: اظهارنامه همه اختراعاتم در سامانه تک ثبت مشهد ثبت است اما چون از لحاظ مالی در مذيقه هستم ثبت اين اختراعات نیمه تموم مانده است چرا كه براي هر اختراع يك ميلیون و براي تنظیم سند دوميلیون تومان بايد پرداخت كرد تا اظهارنامه ثبت و در ثبت اسناد هم تاييد شود.

گفتني است، مشکلی که شیرهای گاز مورد استفاده فعلی دارند این است که پس از نصب و قبل از اینکه شلنگ مصرف کننده وصل شود، امکان نشت گاز وجود دارد که این موضوع بسیار خطرناک میباشد. همچنین در صورتیکه به هر دلیلی شلنگ مصرف کننده از شیر گاز جدا شود گاز به سرعت نشت کرده و باعث انفجار می شود. به همين منظور با هدف جلوگیری از این مشکلات مبتكر بسيجي پارس آباد شیر گاز ایمن طراحی و ساخته است که به محض جدا شدن شيلنگ مصرف کننده، بصورت کاملاً مکانیکی و خودکار جریان گاز را قطع می کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما، تاریخ 14 آذر 96، کد مطلب: 73422: www.sabalaneh.ir




اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین