پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: با نمونه گیری از طیور سنتی، بومی و پرنده های وحشی خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از آنفولانزای پرندگان در سطح استان گزارش نشده است.
شعارسال: مصطفی کنارکوهی صبح امروز دوشنبه در جلسه شورای سلامت استان اظهار کرد: ۲۰ استان در کشور درگیر بیماری آنفولانزای پرندگان شده اند که باعث شده تا قرنطینه هایی را در ورودی های استان از سمت اصفهان و چهارمحال و بختیاری مستقر کنیم. عمده مشکل ما در ارتباط با ورودی از سمت اندیمشک است که عملا استقرار نیرو از طرف دامپزشکی در تمامی مسیرها غیرممکن است.

وی عنوان کرد: با نمونه گیری از طیور سنتی، بومی و پرنده های وحشی خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی در سطح استان گزارش نشده است. اگر بیماری در استان اتفاق بیفتد از لحاظ اجتماعی، بهداشتی برای جمعیت هدف تأثیرگذار خواهد بود و باعث اختلال در اقتصاد طیور استان می شود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با تأکید بر اینکه مرغ زنده نباید مصرف شود، گفت: باید در یک معامله برد برد جمعیت انسانی خود را از طریق بعد اجتماعی و بهداشتی محافظت کنیم.

کنارکوهی افزود: یک هزار و ۱۴ مرغداری گوشتی در خوزستان داریم که ۶۰۰ واحد آن فعال هستند. همچنین میزان گوشت مرغ وارد شده از استان های دیگر سالیانه حدود ۶۵ هزار تن است.

* بعد از انقلاب هیچ بیمارستان جدید الاحداثی در شهر اهواز نداشتیم

همچنین اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این جلسه اظهار کرد: روز گذشته مجمع ملی سلامت بود و از سازمان هایی که کار فرابخشی انجام داده و به یاری دانشگاه علوم پزشکی آمدند تقدیر و تجلیل شد ولی استان خوزستان هیچ رتبه ای در این زمینه نداشت.

وی افزود: بعد از انقلاب هیچ بیمارستان جدید الاحداثی در شهر اهواز نداشتیم و با عنایت وزارت بهداشت اعتبارات درمانی خوبی برای بخش سلامت گرفتیم که از آن جمله می توان به اعتبار نوسازی و بهسازی بیمارستان امام اشاره کرد ولی با وجود تبدیل این بیمارستان به کارگاه ساختمانی شهرداری اقدام به استقرار ماشین جلوی این بیمارستان می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه توجه این دولت به سلامت و درمان است، گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی بهداشت و درمان خوزستان تعریف شده که شرط اساسی هزینه آن تأمین زمین توسط مسئولان دیگر استان و یا خیران است.

ایدنی در ادامه تأکید کرد: نباید این فرصتی که در حال سوختن و از بین رفتن است را از دست بدهیم. به نظرم هرگز نباید از این اعتبار غفلت کرده و به آن نگاه بخشی نگری داشته باشیم.

علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این جلسه گفت: همکاری شهرداری خیلی امکان پذیرتر است ولی در ارتباط با همکاری مسکن و شهرسازی هیچ قولی نمی توان داد چون آنها قوانین خاص خود را دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 9 اسفند 1395، کدخبر: 3918799 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین