پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۲۷۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
گردان‌های خراسانی ابتدا برای مبارزه با داعش به سوریه رفتند اما پس از اشغال چند استان عراق توسط داعش برای مبارزه با این گروه تروریستی به عراق بازگشتند.

شعار سال: دبیرکل تشکل نظامی غیردولتی گردان‌های خراسانی (سرایای خراسانی) در عراق اظهار داشت که حکومت عراق هنوز تشکیل نشده است و ما خواستار تشکیل یک حکومت اسلامی به سبک ایران هستیم.

به گزارش عصرایران، "علی الیاسری" دبیرکل گردان‌های خراسانی در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای "دجله"، اعلام کرد که نیروهایش زیرمجموعه حکومت عراق نیستند زیرا توسط دولت شکل نگرفته‌اند.

وی با اشاره به ورود نیروهایش به جنگ سوریه افزود: نیروهای گردان های خراسانی هر جا نیاز باشد وارد می‌شوند

الیاسری در پاسخ به سؤال "چه کسی موضع شما نسبت به حضور در سوریه را مشخص می‌کند؟"، گفت: منافع ما، غیرت ما، احساس مسئولیت ما، شیعه بودن ما، پیروی ما از مقاومت و هرجا که مصلحت اقتضا کند.

"گردان‌های خراسانی عراق" یکی از تشکل‌های نظامی وابسته به "حشد شعبی" (نیروهای داوطلب عراقی جنگ با داعش) وابسته به نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق است.

دبیر کل گردان های خراسانی در ادامه درباره رابطه این نیروها با حکومت عراق تصریح کرد: تشکل‌های نظامی وابسته به حشد شعبی که به نهادهای حکومت پیوسته اند باید به مقررات حکومتی پایبند باشند اما تشکل‌هایی که زیرمجموعه حکومت نیستند برای منافع مقاومت فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه خواستار تشکیل یک حکومت اسلامی به سبک جمهوری اسلامی ایران شد و ایران را کشور آزادی‌ها، سازندگی و پیشرفت توصیف کرد.

الیاسری ضمن ابراز علاقمندی به نظام جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که "جنبش" وی از ولی فقیه در ایران تبعیت می‌کند و پیرو حکومت عراق نیست.

گردان‌های خراسانی ابتدا برای مبارزه با داعش به سوریه رفتند اما پس از اشغال چند استان عراق توسط داعش برای مبارزه با این گروه تروریستی به عراق بازگشتند و در چارچوب نیروهای داوطلب مردمی مبارزه با داعش (حشد شعبی) مبارزات خود را از سر گرفتند.

این نیروها خود را مستقل و وابسته به مقاومت می‌دانند. آنها برای نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق احترام قائلند و به درخواست‌های وی پاسخ می‌دهند. بازگشت آنها از سوریه به عراق برای مبارزه با داعش به گفته الیاسری به درخواست مالکی صورت گرفته است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصرایران، تاریخ انتشار: 9 اسفند، کد مطلب: 526417، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین