پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۰۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
چهارمین همایش ملی سلامت معنوی که از روز گذشته (چهارشنبه) در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آغاز شده بود، عصر پنجشنبه با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور به کار خود پایان داد.
شعار سال: رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور در آیین اختتامیه این همایش گفت: اساس کار ما باید پیشگیری از بیماری ها و ساختن جامعه ای سرشار از سلامت معنوی باشد و در این زمینه به حمایت حوزه های علمیه، مراجع تقلید، استادان و محققان حوزه و دانشگاه نیاز داریم.

سید علیرضا مرندی افزود: بسیاری از موضوع های کشور از جمله بیکاری، مشکل اشتغال، محیط زیست، فعالیت های سیاسی و اجتماعی و غیره بر روح و روان انسان ها تاثیر می گذارد و بر سلامت معنوی اثرگذار خواهد بود.

رئیس چهارمین همایش سلامت معنوی ادامه داد: ما باید در حوزه سلامت به بسیاری از موضوع ها و مقوله ها ورود داشته باشیم ولی امکانات لازم را در اختیار نداریم.

مرندی بیان داشت: ما در این شرایط باید با به صدا درآوردن زنگ خطر تهدیدها، نقاطی که موجب تهدید سلامت می شوند را از بین ببریم.

وی با بیان این که همه ما در مقابل نسل های آینده مسئول هستیم، گفت: رسالت اصلی ما تلاش برای سلامت نسل های بعدی است.

مرندی خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ما در 50 سال آینده باید حرف اول را در جهان بزنیم و در این راستا نسل بعدی ما باید شاخص ها و ویژگی های بالایی داشته باشد.

وی گفت: باید از دوران جنینی تا تولد و زمان کودکی و نوجوانی دغدغه پرورش جوانان را داشته باشیم تا معنویت از آن دوره اکودکی ظهور و بروز پیدا کند.

مرندی با تاکید بر مرحله پیشگیری قبل از درمان گفت: با هزینه های کمتری می توان از بیماری ها جلوگیری کرد.

وی افزود: ما حکومت اسلامی هستیم و باید در این نظام سلامت معنوی بالایی داشته باشیم.

چهارمین همایش ملی سلامت معنوی، صبح روز چهارشنبه در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی و به همت فرهنگستان علوم پزشکی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و حوزه علمیه قم آغاز شد.

در این همایش محققان، استادان و پزشکان سخنان و مقاله هایی با محوریت سلامت معنوی در دیدگاه دین اسلام، سلامت معنوی و نظام سلامت کشور، سلامت معنوی در سیاست‌های کلان حوزه سلامت، مراتب سلامت معنوی در قرآن و نهج البلاغه، مراقبت معنوی، تجارب ملی و فراملی ارائه دادند.

در پایان همایش نیز از برخی پزشکان و محققان که مقاله های برتری ارائه داده بودند تقدیر شد.

دانشگاه شهید بهشتی تهران میزبان نخستین و دومین دوره این همایش در سال های 92 و 93 بود و سومین دوره آن نیز سال گذشته در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شده بود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 16 دی 1395، کد مطلب: 82375772، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
ای کاش بیانیه اختتامیه همایش را قرائت می کردید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین