پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۸۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
بیش از 70 میلیارد و 640 میلیون تومان تسهیلات در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به واحدهای صنعتی و کشاورزی استان کردستان پرداخت شده است.
شعارسال: ‌محمد دره وزمی، ‌چهارشنبه شب در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار کرد: تاکنون یک‌هزار و 151 واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در استان کردستان در سایت بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند که 946 واحد از این تعداد در کمیته‌های کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته‌اند‌.

وی با بیان اینکه 946 واحد از این تعداد تا امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تصویب شده‌اند، گفت: 946 واحد از این تعداد برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌ که 238 واحد از آنها در بانک‌های عامل تصویب و تعداد 229 مورد نیز منجر به عقد قرارداد شده است‌.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: براساس آمار موجود 229 واحد از این تعداد تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند که 50 واحد آن مربوط به بخش صنعت و مابقی بخش کشاورزی هستند‌.

دره‌وزمی از پرداخت 34 میلیارد و 87 میلیون تومان تسهیلات به 50 واحد صنعتی در کردستان در قالب طرح رفع موانع تولید خبر داد و گفت: 35 میلیارد و 760 میلیون تومان نیز به واحدهای مشکل‌دار بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت شده است‌.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در دو بخش واحدهای صنعتی و کشاورزی بیش از 70 میلیارد و 640 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است‌.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه عملکرد استان در این زمینه قابل قبول است، اما انتظار از کارگروه رفع موانع تولید با توجه به وضعیت واحدهای تولیدی مشکل‌دار در کردستان بیش از این است، تصریح کرد: 2.8 درصد از لحاظ تعداد و 1.1 درصد از لحاظ مبلغ، از کل واحدهایی که در کشور در سایت بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند مربوط به استان کردستان است‌.

دره‌وزمی خاطرنشان کرد:‌ 1.9 ‌درصد معرفی به شعبات را در کشور داریم‌ که همین میزان هم تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده‌ایم‌.

وی افزود: کردستان 1.9 ‌درصد پرداخت تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار ثبت‌نام شده در سایت بهین‌یاب را از لحاظ تعداد و 0.8 درصد از لحاظ ریالی را در کشور به خود اختصاص داده است‌.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه در بخش صنعت در موجوع 211 واحد مشکل‌دار استان در سایت بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: 155 مورد از این تعداد به بانک‌های عامل معرفی شده که 50 مورد موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند‌.

دره‌وزمی خاطرنشان کرد: البته این 50 واحد صنعتی مشکل‌دار بیش از 50 درصد از کل تسهیلات پرداخت شده به واحدهای تولیدی را در استان به خود اختصاص داده‌اند‌.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با ذکر این مطلب که همه واحدهای تولیدی مشکل‌دار در کردستان دارای یک درد واحد نیستند، گفت: برخی از این واحدها را نمی‌توان با تزریق سرمایه در گردش و پول احیا کرد، چرا که مشکل مدیریتی‌ یا تکنولوژی دارند‌.

دره‌وزمی گفت: تعداد واحدهای تولیدی که در کردستان در حال حاضر داری مشکل هستند و می‌توان با تزریق اعتبار و پول آنها را احیا کرد، کم است و امیدواریم با تلاش و جدیت هرچه تمام‌تر بانک‌ها بستر رفع مشکلات این واحدها فراهم شود‌.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار در استان‌هایی مانند کردستان به دلیل محرومیتی که دارند، بسیار سخت‌تر از ‌استان‌های کلان است، تاکید کرد: نیاز به مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار بیش از مناطق دیگر در این استان‌ها وجود دارد‌.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 12 اسفند 1395، کدخبر: 95121207804، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
0
0
با این شیوه و این مبالغ، صنعت استان بلند نمی شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین