پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
رییس اداره محیط زیست شهر تهران بااشاره به اینکه گونه ای که از زیست گاه خود جدا می شود سرانجام تلخی دارد و محکوم به فنا است گفت: مردم از خرید گونه های جانوری، برای هفت‌سین و نوروز خودداری کنند.

شعار سال: محمدحسین بازگیر گفت: متاسفانه هر ساله درایام پایانی سال عده ایاز افراد سودجو و کسانی که به داشته هایطبیعی این سرزمین احترام نمی گذارند اقدام بهصید و زنده گیری غیر مجاز برخی گونه هامانندمارآبی، لاک پشت، سمندر لرستانی و ... کرده و این ها را در کنار ماهی قرمز به فروش می رسانند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف اداره محیط زیستپیشگیری، نظارت و در صورت لزوم برخورد با تخلفات مربوطبه قاچاق،فروش و عرضه غیر مجاز حیات وحش است. ماپیگیری های لازم را انجام داده ایم و دراین خصوصاطلاعیه صادر کرده ایم. از کسانی که در میادین میوه و تره بار و غیره اقدام به فروش گونه های جانوریمی کنند خواهشمندیماز این اقدام غیرقانونی که نوعی جرم است و مجازات برای آن تعیین شده است خودداری کنند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران بااشاره به اینکه از همکارانمان درنیرویانتظامی تقاضای همکاری دررابطه با اینموضوع را داریم اظهار کرد:از مردم می خواهیم از خرید گونه های آبزی و جانوری در ایام پیش از نوروز خودداری کردهوبه این بازار رونق ندهند و درصورت مشاهده فروش آبزیان نیز با سامانه 1540 تماس گرفته و به مسئولان محیط زیست اطلاع دهند.

بازگیر با بیان اینکه وقتی گونه ای را از زیستگاه آن جدا میکنیم آسیب جبران ناپذیریرا بهزیستگاه طبیعی وارد می کنیم افزود: گونه ای که از زیست گاه خود جدا می شود سرانجام تلخی دارد و محکوم به فنا است.

به استناد بند ج ماده 10 قانون شکار و صید حمل ، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آن هابدون کسب پروانه یا مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست جرم بوده و مجازات آن جزای نقدی از یکصدهزار تا یک میلیون ریال یا حبس از یک ماه تا شش ماه تعیین شده است و ضرر و زیان بابت هر سمندر لرستانی ، مارآبی و لاک پشت بر اساس مصوبه سال 94 شورایعالی حفاظت محیط زیست 3 میلیون ریال است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 15 اسفند 95، کد مطلب: 95121509264: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین