پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
شهرکرد - بازارچه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد قرار بود برای مصارف دانشجویی ایجاد شود، ولی نه تنها این امر هنوز اتفاق نیافتاده بلکه برای موارد دیگری از جمله تولید گز به کار گرفته‌ شده است.
شعارسال: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد یکی از دانشگاه های بزرگ استان چهارمحال و بختیاری است که در منطقه رحمتیه شهرکرد واقع‌شده است.

دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد روز اول اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۲ تأسیس شد. اين واحد دانشگاهي از نیمسال دوم سال تحصیلی ۶۵-۶۴ با پذيرش ۵۶۸ دانشجو در هشت رشته در مقطع کاردانی و سه رشته در مقطع کارشناسی فعالیت خود را آغاز کرد.

این دانشگاه در حال حاضر با حدود ۱۰ هزار نفر دانشجو در مقاطع مختلف فعاليت علمیمی کند و تاكنون بيش از۳۶هزار نفر از اين دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

در راستای افزایش کیفیت خدمات دانشگاه برای دانشجویان یک بازارچه دانشجویی در این دانشگاه احداث شد که دارای تعدادی مغازه بود که این مغازه‌ها قرار بود برای واحدهای ارائه‌دهنده نیازهای دانشجویی ازجمله قصابی، خشک‌شویی و اتوشویی، آرایشگری و... در نظر گرفته شود که این امر هنوز اتفاق نیافتاده است. هم اکنون یکی از این واحدها با متراژ بسیار زیاد برای تولید گز در این دانشگاه در نظر گرفته‌شده است.

*تولید گز بلداجی در این بازارچه چه فایده‌ای برای دانشجو دارد مگر نیاز دانشجو در این دانشگاه گز است

یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامیاظهار داشت: مغازه‌های این بازارچه درگذشته قرار بود به افرادی که بتوانند در مسیر ارائه نیازهای دانشجویان گام بردارند گذاشته شود اما متأسفانه هیچ‌گونه واحدی که بتواند به کار دانشجویان بخورد و نیازی از نیاز دانشجویان را جوابگو باشد در این بازارچه فعال نشده است.

وی عنوان کرد: تولید گز بلداجی در این بازارچه چه فایده‌ای برای دانشجو دارد مگر نیاز دانشجو در این دانشگاه گز است.

این دانشجو اظهار داشت: مسئولان دانشگاه باید واحدهای این بازارچه را در اختیار کسانی قرار دهند که بتوانند در مسیر تأمین نیاز دانشجویان گام بردارند.

وی عنوان کرد: واحدهای بازارچه می‌تواند در اختیار دانشجویان علاقه‌مند به کسب‌وکار قرار گیرد تا بتوانند در کنار درس خواندن برای خود درآمد داشته باشند و تجربه نیز کسب کنند.

*بازارچه این دانشگاه باید کاربردی باشد

یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه نیزاظهار داشت: هم‌اکنون این دانشگاه با شهرکرد فاصله بسیار زیادی دارد و اکثر دانشجویان برای تأمین کالاهای مصرفی خود مجبور هستند به داخل شهر بروند که این امر نیز هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

وی بابیان اینکه بازارچه این دانشگاه باید کاربردی باشد، بیان کرد: این بازارچه تازه احداث‌شده باید در اختیار کسانی قرار گیرد که بتوانند کالاها و خدمات موردنیاز دانشجویان را تأمین کنند تا هزینه‌ها برای دانشجویان کمتر شد و وقت کمتری نیز برای تأمین کالا یا خدمت توسط دانشجو صرف شود.

*مغازه های بازارچه در مسیر کارآفرینی مورد استفاده قرار داده شده است

در همین زمینه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد نیز در این خصوص اظهار داشت: این بازارچه هنگامی من مدیریت این دانشگاه را تحویل گرفتم دارای پیشرفت ۶۰ درصدی بود.

عبدالله قاسمی پیر بلوطی بیان کرد: این بازارچه دارای هفت دهنه مغازه است و برای ساخت این بازارچه هزینه بسیار زیادی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بیان کرد: در خصوص فعال شدن این بازارچه رایزنی‌های بسیاری انجام‌شده است و بیش از سه دفعه مناقصه با حداقل اجاره برای فعال شدن بازارچه انجام‌شده است که هیچ‌کس برای گرفتن مغازه‌های بازارچه مراجعه نکرد.

وی ادامه داد: مغازه‌های این بازارچه قرار بود در مسیر ارائه خدمات همچون خشک‌شویی و اتوشویی، آرایشگر و... قرار بگیرد که هیچ علاقه‌مندی برای اجاره این مغازه‌ها مراجعه نکرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد ادامه داد: بر اساس تحقیق متوجه شدیم هیچ‌کس به علت اینکه صرفه اقتصادی ندارد علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب‌وکار با توجه به شغل‌های مشخص‌شده در این بازارچه نیست.

وی عنوان کرد: بعدازاینکه مشاهده کردیم هیچ‌کسی علاقه‌مند به استفاده از مغازه‌های بازارچه نیست تصمیم گرفتیم این مغازه‌ها در مسیر کارآفرینی مورداستفاده قرار بدهیم و واحدهای این بازارچه را در مسیر تولیدی تغییر کاربری دادیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار خبر 19 آذر 1394، کدمطلب: 2997072، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین