پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۸۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۲
در ۱۶ کیلومتری غرب جلفا و به فاصله ۳ کیلومتری کرانه ارس در منطقه دره شام که روستای متروکه دره شام در آن واقع گردیده کلیسای استپانوس که نام ان ملهم نام استپانوس شهید اول راه مسیحیان می باشد.در دژی استوار واقع گردیده است.گروهی بنای اولیه آن را به اوائل مسیحیت و برخی چون ژان باتیست تاورنیه (جهانگرد و بازرگان معروف فرانسوی)بنای آن را مربوط به دوره صفویه دانسته اند.

شعار سالدر ۱۶ کیلومتری غرب جلفا و به فاصله ۳ کیلومتری کرانه ارس در منطقه دره شام که روستای متروکه دره شام در آن واقع گردیده کلیسای استپانوس که نام ان ملهم نام استپانوس شهید اول راه مسیحیان می باشد.در دژی استوار واقع گردیده است.گروهی بنای اولیه آن را به اوائل مسیحیت و برخی چون ژان باتیست تاورنیه (جهانگرد و بازرگان معروف فرانسوی)بنای آن را مربوط به دوره صفویه دانسته اند.

سنت استپانوس کلیسایی در قلب کوه‌ها + تصاویر

بنای کلیسا از ۳ قسمت مشخص تشکیل شده ست.برج ناقوس ،نمازخانه و اجاق دانیال ،حصاری سنگی بنا را با هفت برج نگهبانی احاطه نمود و راهروی باریک بازدید کنندگان را از جنوب به درها و از جانب شمال به کلیسا و از شرق به اصطبل و انبار علوفه هدایت می نماید.

سنت استپانوس کلیسایی در قلب کوه‌ها + تصاویر

در دیوارهای خارجی کلیسا ،نقش برجسته های زیبایی همچون سنگسار شدن استپانوس مقدس در ضلع شرقی،مصلوب شدن حضرت مسیح در ضلع غربی و عروج حضرت مسیح اجرا گردیده اند.

در بخش جنوبی کلیسا یا همان فضای دیرها محل اجتماع طلاب ،خشنویسان و تذهیب کاران با استنساخ و نقاشی کتب مذهبی پرداخته و تعدا زیادی از این کتب مذهبی پرداخته و تعدا زیادی از این کتب هم اینک درکتابخانه های ایتالیا و ارمنستان نگهداری می شود.

سنت استپانوس کلیسایی در قلب کوه‌ها + تصاویر

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از سایت گردشگری ایران، تاریخ انتشار: -، کد مطلب: -:www. gardeshgariiran.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین