پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۸۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
مدیرعامل شرکت راه‌آهن با تاکید بر توسعه حمل‌ونقل از منظر حمل‌ونقل ریلی گفت: برای دستیابی به این مهم باید دست به دست یکدیگر دهیم و تغییرات را از خودمان شروع کنیم.

شعار سال:   سعید محمدزاده در سومین جشنواره تعالی حمل‌ونقل ریلی خطاب به کارکنان شرکت راه‌آهن اظهار کرد: آیا کسانی که امروز در این مکان دور هم جمع شده‌اند، مکان درستی را برای فعالیت انتخاب کرده‌اند یا خیر؟ در واقع پاسخ به قدری ساده و روشن است که وظیفه ما را سخت و جدی نشان می‌دهد. وی با بیان اینکه طبق گزارش سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، میزان صرفه‌جویی در حمل‌ونقل ریلی نسبت به حمل‌ونقل جاده‌ای ۳۵ سی‌سی به ازای یک تن‌کیلومتر است، تصریح کرد: سهم ما از حمل‌ونقل بعد از ۴ سال تلاش کارکنان راه‌آهن و بخش‌خصوصی به 5/ 13 درصد از حمل بار کشور دست یافته است. با این تفاسیر آیا بنگاهداری صحیحی از سوی ما در حال اجرا است؟ و اگر دست‌اندرکاران صنعت ریلی به این وضع راضی هستند باید بدانند که مشکلات متعددی پیش روی ما قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برای توسعه حمل‌ونقل باید به حمل‌ونقل ریلی توجه کنیم و برای دستیابی به این مهم باید دست به دست هم دهیم و نسبت به اصلاح آن اقدام کنیم، گفت: برای بنا کردن شرکتی در حد و اندازه‌های شرکت راه‌آهن نیاز به هزینه ۴۰ هزار میلیارد تومانی است و آیا این حجم سرمایه بازده‌ای از خود نشان می‌دهد؟ و آیا توانسته‌ایم به نقش و ماموریت خود به درستی عمل کنیم؟

مدیرعامل شرکت ساخت ضمن انتقاد از قرار دادن مفهوم توسعه در برابر زیرساخت گفت: چرا نباید به حوزه دارایی‌های غیرمشهود، به اصلاح فرآیند، مدیریت و تعالی سازمانی در بخش دولتی و خصوصی توجه شود؟ البته شرکت راه‌آهن در همین شرایط موجود باید در جایگاهی فراتر از شرایط فعلی قرار گیرد. محمدزاده با توجه به دستیابی به سهم 5/ 13 درصدی حمل‌ونقل ریلی طی چهار سال گذشته خاطرنشان کرد: این رشد در حمل‌ونقل ریلی بدون هیچ‌گونه بهره‌برداری از زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی انجام شده است که این رشد در گرو تلاش برای بهتر شدن اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه و تاکید رهبری بر توسعه حمل‌ونقل ریلی ذیل دو بند یادآور شد: بند ۲۴ شامل اولویت بخش ریلی در توسعه حمل‌ونقل و ایجاد مزیت رقابتی برای آن و بند ۲۵ مبنی بر توسعه حمل‌ونقل ریلی باری با اولویت تجهیز شبکه و پایانه‌های باری و اتصال شبکه به مراکز بزرگ اقتصادی، تجاری و صنعتی و اتصال شبکه به مبادی ورودی و خروجی کشور و شبکه‌های منطقه‌ای و جهانی به‌ویژه کریدور شمال-جنوب با هدف توسعه صادرات و ترانزیت به حمل‌ونقل ریلی تاکید کرده‌اند تا دستیابی به اقتصاد حمل‌ونقل و مفهوم اقتصاد مقاومتی از طریق حمل‌ونقل ریلی انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: براساس لایحه دولت و حمایت نمایندگان مجلس و پیگیری‌های پورسیدآقایی مدیرعامل سابق این شرکت، چند بند درخشان داشته‌ایم که عبارتند از سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل ریلی به مانند سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه‌یافته تلقی شود و از مجموع تمام مشوق‌ها و معافیت‌ها بهره‌مند شود و دوم، برای شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مالیات بر ارزش افزوده با نرخ صفر محاسبه می‌شود که همین دو نکته تاثیر بسزایی در حوزه سرمایه‌گذاری ریلی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: راه‌آهن با سرمایه بخش‌خصوصی رشد نخواهد کرد و بنده و همکاران باید بدانیم که روز به روز درآمدهای دولتی در حال کاهش است و ما از سرمایه‌های بخش‌خصوصی غافل‌ مانده‌ایم، بنابر این وظیفه ما تسهیل حضور سرمایه‌گذار و تلاش برای ایجاد مزیت‌های رقابتی است. محمدزاده با اشاره به هدف‌گذاری برنامه ششم توسعه برای دستیابی به سهم ۳۰ درصدی حمل‌ونقل ریلی از حمل بار در کشور تاکید کرد: با روشی که تاکنون در پیش گرفته شده این هدف دست نیافتنی است بنابراین برای تغییر آن باید از خود شروع کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 21 اسفند 1395، کد مطلب:1094230 : www.donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
محمدزاده چقدر راه آهن رو می شناسه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین