پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
مدیر کل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن از نهایی شدن رتبه‌بندی قطارهای مسافرتی کشور در تابستان سال ۱۳۹۶ خبر داد.

 شعار سال: علی کاظمی‌منش در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به هدف‌گذاری کلانی که شرکت راه‌آهن از چند سال قبل داشته شرایط فعالیت شرکت‌های ریلی و قیمت بلیتی که آنها اعلام می‌کنند باید براساس سطح و کیفیت خدماتی باشد که به مسافران ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این فرآیند که هدف‌گذاری آن از چند سال قبل آغاز شده تا تابستان سال آینده نهایی خواهد شد و پس از آن قیمت بلیت قطار به‌طور مستقیم با رتبه‌بندی شرکت‌های ریلی تعیین می‌شود.

مدیر کل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن با بیان این‌که شرکت راه‌آهن نام و رتبه شرکت‌ها را پس از نهایی شدن بررسی در سایت خود قرار می‌دهد، تاکید کرد: با توجه به این رتبه‌بندی مسافران حق انتخاب خواهند داشت که در چه شرایطی قیمت بلیت‌های مدنظر خود را تعیین کرده و نسبت به انتخاب شرکت مدنظر اقدام کنند. راه‌آهن نیز در گام نخست نسبت به تعیین شرایط دقیق کیفی شرکت‌ها و پس از آن ثابت ماندن این کیفیت نظارت خواهد کرد.

کاظمی‌منش ادامه داد: در صورتی که به هر دلیلی خدمات شرکت‌های ریلی افت کند، در گام نخست راه‌آهن به آنها تذکر رسمی خواهد داد و در گام دوم پنج درصد قیمت بلیت این شرکت‌ها کاهش می‌یابد تا فرآیند نظارت به‌طور دائمی فعال باشد.

وی با بیان این‌که نظارت بر عملکرد شرکت‌های ریلی در سفرهای نوروزی سال جاری نیز پیگیری می‌شود، توضیح داد: گروه‌های نظارت بر خدمات ارائه شده از سوی شرکت‌های ریلی در ادارات کل تمام نواحی راه‌آهن فعال هستند و به‌طور مستقیم و در شرایطی که شرکت‌ها در جریان این نظارت قرار دارند، اوضاع را ارزیابی می‌کنند.

مدیر کل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن اضافه کرد: در این چارچوب مسافران نیز می‌توانند شرایط ارائه‌ خدمات از سوی این شرکت‌ها را ارزیابی کنند و از طریق سامانه ۵۱۴۹ شرکت راه‌آهن شکایات و یا اظهارات خود درباره‌ی خدمات را مطرح کنند که این موضوع نیز می‌تواند در ارزیابی نهایی شرکت‌های ریلی تاثیرگذار باشد.

کاظمی‌منش در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره برنامه‌ریزی انجام سفرهای نوروزی، تاکید کرد: با وجود آنکه خدمات شرکت‌های ریلی نسبت به سال گذشته ارتقاع پیدا کرده است اما با تلاش راه‌آهن و موافقت شرکت‌ها قیمت بلیت سفرهای نوروزی سال ۱۳۹۶ در قیاس با نوروز سال قبل هیچ افزایشی نداشته است و این در حالی است که کیفیت یا افزایش یافته و یا ثابت باقی مانده است.

وی با بیان این‌که تمام امکانات شرکت‌های ریلی برای انجام سفرهای نوروزی بسیج شده‌اند، اظهار کرد: با وجود بیرون رفتن تعدادی از واگن‌های فرسوده راه‌آهن توانسته ظرفیت مطلوبی را برای نوروز امسال در نظر بگیرد و حتی یک مسیر بین‌المللی بین مشهد تا نخجوان در نظر گرفته شده که با ۳۰ ساعت زمان سفر و قیمت مناسب ۱۳۰ هزار تومان می‌تواند برای مسافران انتخابی مطلوب باشد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 20 بهمن 1395، کد مطلب: 633966:www. khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین