پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۰۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲
توافقنامه مشترک همکاری در زمینه ساخت واگن های متروی شهری و حومه با حضور وزیر صنعت ، معدن با شرکت آلستوم فرانسه امضا شد.

شعار سال: روز گذشته در سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران (ایدرو)، توافقنامه ای سه جانبه میان ایدرو ، شرکت آلستوم فرانسه و ایریکو ( شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان ) به منظور ورود تکنولوژی و دانش این صنعت و همچنین ایجاد فاینانس میلیاردی فرانسوی ها در ایران به امضاء رسید .

در مراسم امضای این توافقنامه، نماینده شرکت آلستوم فرانسه بعنوان صاحب 60 درصد از پروژه اجرایی ساخت و تولید واگن های مترو شهری و حومه ، منصور معظمی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و غلامرضا حسن نژاد مدیر عامل ایریکو بعنوان بزرگترین واگن ساز داخلی و مجری ایرانی این توافقنامه نسبت به اجرا و عملیاتی شدن مفاد این قرارداد و به سرانجام رسیدن بندهای مذکور قرارداد تا پایان برنامه ششم توسعه ابراز امیدواری کردند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای این توافق نامه گفت: با وجود رکود سال های اخیر صنایع کشور، اما با تدبیر دولت یازدهم و سیاست های صنعتی کشور در برنامه ششم توسعه، توسعه صنایع ریلی جزو اولویت های دولت قرار گرفته است.

محمدرضا نعمت زاده افزود: سهم حمل و نقل ریلی با وجود تاکیدات بسیار از ابتدای انقلاب همواره ناچیز بوده و با توجه به نیاز صنعتی و معدنی کشور نیازمند توسعه صنایع ریلی هستیم.

وی ادامه داد: این مهم بویژه با آغاز پروژه های مترو در هفت کلانشهر کشور حائز اهمیت است که یکی از نیازمندی های اولیه آنها واگن است.
نعمت زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اعتماد شورای اقتصاد به ایدرو، مدیریت پروژه ساخت 2 هزار واگن مترو به این سازمان واگذار شده و با افزایش توانمندسازی داخلی از طریق مشارکت های بین المللی به دنبال اجرای این پروژه هستیم.

وی همچنین از ورود تیمی از شرکت زیمنس در اواخر هفته جاری برای سرمایه گذاری و انتقال فناوری در این زمینه به کشور خبر داد و تصریح کرد: تاکید اصلی ما استفاده حداکثری از توانمندی کشور است که با توجه به جمعیت بالای تحصیلکردگان دانشگاهی امکانپذیر است.

منصور معظمی رئیس هیات عامل ایدرو هم در این مراسم با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد برای ساخت دو هزار دستگاه واگن مترو و انتخاب ایدرو به عنوان مجری طرح گفت : با امضای این قرارداد همکاری سه جانبه مشکل واگن های متروی شهری و حومه حل شود.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: بین هشت تا 10 هزار واگن در کشور مورد نیاز است، اما یکی از مشکلات فعلی نبود توان ساخت داخلی با استفاده از منابع مالی و دستیابی به آخرین فناوری های روز است.

وی تصریح کرد: پس از برجام شرکت های مختلف خارجی برای حضور در این بخش اعلام آمادگی کردند و همین موضوع فرصت مناسبی برای کشور است تا به ارتقای توان تولید داخلی خود بپردازد.

معظمی همچنین از انعقاد قرارداد دیگری با حمایت وزارت صنعت در بخش واگن های مورد نیاز راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد و تصریح کرد : به این ترتیب می توانیم امیدوار بود حداکثر تا پایان برنامه ششم توسعه مشکل تامین واگن در کشور حل شود .

دی دیر فلگر قائم مقام شرکت آلستوم در این مراسم نیز گفت : آلستوم به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای معتبر در زمینه حمل و نقل ریلی بسیار خرسند است که توانست پس از 4 ماه مذاکرات فشرده به موفقیت دست پیدا کند و آینده بسیار روشنی را در این صنعت برای آلستوم و ایران پیش بینی می کنند.

غلامرضا حسن نژاد رئیس هیات مدیره شرکت ایریکو نیز در این مراسم تصریح کرد: ایریکو به عنوان بزرگترین واگن ساز داخلی امیدوار است با همکاری شرکت آلستوم فرانسه به تولید سالانه 1000 واگن در سال برساند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 2 مرداد 96، کدمطلب:1472588، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین