پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
قائم مقام معاونت بهره برداری سیر و حرکت شرکت راه آهن از توسعه و گسترش شبکه حمل و نقل ریلی کشور خبر داد.

شعار سال: ابراهیم محمدی قائم مقام معاونت بهره برداری سیر و حرکت شرکت راه آهن اظهار داشت: کیفیت خدمات مسافری در بخش مسافری و بار در حد مطلوب ما نیست اما طی سال های اخیر راه‌آهن برنامه هایی داشته که بتواند به اهداف مطلوب خود نزدیک شود.

وی با بیان اینکه با توجه به اهداف برنامه ریزی شده در این بخش و بر اساس امکانات و بودجه تعیین شده سعی کردیم تا حد ممکن کیفیت ارائه خدمات را بالا ببریم، افزود: در بخش مسافری علاوه بر کیفیت بخشی و کاهش زمان سیر قطارها، شبکه های بین مبداء و مقصد افزایش یافته و مهمتر اینکه زمان بندی بین مبداء و مقصد درست انجام و مسافر در همان زمان بندی تعیین شده به مقصد می رسد.

قائم مقام معاونت بهره برداری سیر و حرکت شرکت راه آهن گفت: در زمینه حمل و نقل بار سال های گذشته 32 میلیون تن بار در سال جابجا می شد که این رقم در سال 94 به 35 میلیون و در سال 95 به بیش از 40 میلیون تن رسیده است که 8/11 درصد از حمل و نقل بار کشور را به خود اختصاص داده است. این رقم در سال جاری به 62 میلیون تن خواهد رسید که امیدواریم این رشد تا پایان برنامه ششم توسعه با توسعه زیرساخت های ریلی، ایمنی در حمل کالا، تسهیل حمل و نقل در زمینه بارگیری و تخلیه بار و .... به 30 درصد برسد.

وی با بیان اینکه علی رغم سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در زمینه حمل ونقل ریلی، مزیت رقابتی این نوع حمل و نقل و توسعه ترانزیت ریلی با توجه به منابع دولتی اختصاص داده شده برای این طرح، نمی توان راه آهن را آنگونه که باید توسعه داد درباره سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه حمل و نقل ریلی گفت: در زمینه ترانزیت و حمل کانتینر با همکاری بخش خصوصی به رشد خوبی رسیدیم تا حدی که از ابتدای سال 15 درصد در این زمینه رشد داشتیم.

محمدی افزود: در حوزه حمل و نقل ریلی- باری بیش از 90 درصد در دست بخش خصوصی است اما در بخش مسافری از آنجا که هنوز بهره وری خوبی ندارد بخش خصوصی رغبت چندانی برای سرمایه گذاری ندارد. دلیل سودآور نبودن این بخش نیز کمی استقبال مردم(به غیر از شهرهای بزرگ) در استفاده از قطارها برای مسافرت است، چراکه با توجه به هزینه حمل و نقل و نیز هزینه اسکان در شهر مقصد مردم مسافرت با خودروهای شخصی را ترجیح می دهند.

وی با بیان اینکه با راه اندازی قطارهای سریع السیر مردم استقبال بیشتری در استفاده از قطار خواهند داشت، گفت: ما امیدواریم با بالا بردن کیفیت و بهره‌وری، شاهد حضور بخش خصوصی در بخش حمل و نقل مسافری نیز باشیم.

محمدی با اشاره به اینکه استفاده از حمل و نقل ریلی علاوه بر سازگاری با محیط زیست، تاثیر بسزایی در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد، اظهار داشت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط اتحادیه اروپا و نیز راه آهن کشور به ازای هر تن باری که از جاده به سمت ریل هدایت می شود 806 ریال به دلیل استفاده از سوخت کمتر به اقتصاد کشور کمک می کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ 31 مرداد 96، کد مطلب: 6213923:www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین