پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۳۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲
قلعه شاه نشین در جنوب روستای آسیابسر و بر بالای ارتفاعات آن واقع گردیده و تحت شماره ۵۴۰۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. برای رسیدن به قلعه باید از ۵ خندق که درجهت شمالی و بخش هایی از غرب و شرق قلعه ساخته شده عبور کرد. این خندق ها در فاصله های متفاوت از یکدیگر قرار گرفته اند.
شعار سال: بخش هایی از دیواره قلعه در حدود ۷۰/۲متر هنوز پا برجاست. با توجه به حفاری های غیر مجاز به آسانی نمی‌توان ورودی این قلعه را مشخص کرد ولی به احتمال قریب به یقین ورودی قلعه در گوشه شمالی غربی اثر قرار داشته است. دیواره جنوبی قلعه به ارتفاع ۷۰/۲ متر باقی مانده که ۴ ردیف سوراخ هایی به اندازه های مختلف برای محافظت از قلعه برای نگهبانان در نظر گرفته شده است.


آب این قلعه بوسیله تنبوشه ها از چشمه موجود در ارتفاعات بخش جنوبی به این قلعه هدایت می شد. علاوه بر قلعه شاه نشین دختر قلعه نیز در جنوب این روستا و در میان کوهستان البرز و در حاشیه شمالی رودخانه نکا قرار دارد. این قلعه دارای مجموعه بسیار زیبا و معماری شگرف است.


با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت گردشگری ایران، تاریخ انتشار: - ، کد مطلب: - ، www.gardeshgariiran.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Romania
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
خیلی جایه قشنگیه بهتون توصیه می کنم برید حتما از جاهای معروف بهشهره
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
بهشتر واقعا حاهای زیبایی داره م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین