پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۲۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
قاسمی گفت: در دولت دهم برای وزیر نفت 7 میلیون تومان فیش حقوقی صادر می‌شد و خبری از حقوق‌های چند صد میلیونی نبود.

شعار سال: رستم قاسمی با اشاره به عملکرد خود در دوران وزارت نفت، ابراز داشت: اگر بنده می‌گویم وزارت نفت در دوره‌ی دهم عملکرد مناسب‌تری نسبت به دوره‌ی یازدهم داشت، براساس همان آماری می‌باشد که توسط آقای زنگنه به مجلس ارائه شده است.

وی ادامه داد: در سال‌های 90 و 91 که با دشوارترین تحریم‌ها مواجه بودیم، میزان سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی نفت به بیش از 40 میلیارد دلار رسید که در قیاس با 10 سال قبل، رقم قابل‌ توجهی بود.

وزیر سابق نفت با بیان اینکه در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران ثبت 40 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بی‌سابقه است، تصریح کرد: هنگام فعالیت خارجی‌ها در پارس جنوبی میزان پیشرفت 1.29 در 10 فاز بود و این رقم در دوره‌ی نهم به 0.75 رسید.

وی خاطرنشان ساخت: در دوره‌ی فعالیت بنده میزان پیشرفت در پارس جنوبی 1.49 در 17 فاز بود، درحالی که اکنون بنابه اعلام دولت‌مردان درصد پیشرفت به 0.58 رسیده است؛ حال مردم می‌توانند قضاوت کنند که در این بخش کدام دولت فعالیت بهتری داشته است.

قاسمی به قراداد آی.پس.سی نیز اشاره کرد و متذکر شد: در این باره پیش‌تر مصاحبه‌های زیادی را انجام داده‌ و نظر خود را صریحاً اعلام کرده‌ام، این قرارداد به قدری ایراد داشت که خود دولت به آن 150 ایراد وارد ساخت.

وی در پاسخ به این مبنی بر اینکه وزیرِ احمدی‌‌نژاد بودن در انتخابات 96 برای شما حسن است یا خیر، توضیح داد: به‌نظرم باید کار را ملاک قرار داد و به عملکرد اشخاص توجه داشت، بنده از همان ابتدا مایل به حضور در وزارت نفت نبودم و لابی‌گری‌های زیادی برای عدم قبول سمت انجام دادم.


وزیر نفت دولت دهم با بیان اینکه به علت تحریم‌ها و شرایط سخت اقتصادی، پیشنهاد تصدی مسئولیت وزارت نفت را قبول کردم، تشریح کرد: ما به جنگ اقتصادی بزرگی رفتیم و پیروز هم بیرون آمدیم، بنده با شخصیت خودم کار می‌کنم و معتقدم دولت احمدی‌نژاد نیز کارهای بزرگی را در کشور انجام داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت عدم حضور در لیست نهایی جمنا، به صورت مستقل وارد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود، گفت: بنده هیچ‌گاه نگفته‌ام اگر به عنوان کاندیدای مورد حمایت جبهه مردمی انتخاب نشوم مستقل می‌آیم، امیدوارم جمنا نیز کار خود را به خوبی انجام دهد.

قاسمی در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد حضور بقایی در انتخابات چیست، تصریح کرد: بنده سیاست وی را نمی‌دانم و نمی‌توانم در مورد او اظهار نظری کنم.

وی به ادعای رشد 15 درصدی اقتصادی کشور نیز اشاره کرد و یادآور شد: در تاریخ ایران و جهان چنین رشدی را سراغ نداریم، اگر ایران موضوع حقیقت داشت باید به ازای هر یک درصد رشد 100 هزار شغل ایجاد می‌شد.

وزیر سابق نفت با اعلام اینکه دولت یازدهم خزانه را با خزینه اشتباه گرفته است، عنوان کرد: دولت باید منابعی را که در اختیار داشت و به تصویب مجلس رسیده بود، هزینه می‌کرد، چنانچه استاندار شما منابع در اختیار داشته باشد و آن را صرف امورات و پیشبرد کارها نکند، نمی‌گویید بی‌عرضه است؟

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آناج مبنی بر اینکه آیا در دوره دولت دهم حقوق‌های نجومی وجود داشت، بیان داشت: برای بنده به عنوان وزیر نفت ماهیانه 7 میلیون تومان حقوق واریز می‌شد اما چون از محل ماموریت قبلی‌ام حقوق می‌گرفتم، ریالی از وزارت نفت به عنوان حقوق دریافت نکردم.

وی تاکید کرد: مدیران رده بالا و باسابقه‌ی وزارت نفت نیز در آن دوران، نهایتاً تا مبلغ 16 میلیون تومان دریافتی داشتند.

قاسمی در پاسخ به سوال «آیا شما هم دولت روحانی را 4 ساله می‌دانید» اذعان داشت: این مردم هستند که رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کنند اما باتوجه به اوضاع اقتصادی و عدم تحقق وعده‌های روحانی، فکر می‌کنم مسایل اقتصادی در انتخابات آتی پاشنه آشیل رئیس دولت فعلی شود.

وی افزود: اگر به مرحله نهایی برسم و به عنوان کاندیدا مقابل روحانی قرار بگیرم، قطعاً برای جمله‌ی من سرهنگ نیستم، یک حقوق‌دانم پاسخ قاطعی خواهم داشت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی آناج، تاریخ 25 اسفند 95، کد مطلب: 75742: www.anaj.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین