پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۳۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه بزرگ‌ترین معضل انتخابات شوراها تایید‌های بعد از رد صلاحیت‌ها است.
شعارسال: سلمان خدادادی عصر امروز در نشست مشترک فرمانداران و اعضای هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان، با بیان اینکه همکاری‌ها در سطح استان خوب بوده، اظهار داشت: همکاری‌ها از سوی شخص استاندار و به تبع آن معاونان و مدیران کل به قدری صمیمانه و غیرسیاسی بوده که حتی نیازی به حضور ما در استان نبوده و این نقطه امید و دلگرمی است،

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، با بیان اینکه چندین دوره در انتخابات حضور داشته‌ام بر همین اساس در خصوص انتخابات شوراها، حس نزدیکی دارم، گفت: علاقه و استقبال و حضور بالای مردم در جهت مدیریت میانی کشور ناشی از ظرفیت بالای قانونی اساسی است.

وی ادامه داد: مسئولیت هیات‌های نظارت بسیار بزرگ و سخت بوده و با توجه به اینکه هر ۴ سال یک بار انتخاب می‌شود و تشکیلات منظم و مرتبی ندارند و کادر تعیین شده ندارند و افراد و سوابق متغییر هستند، امکان مواجه با مشکل وجود دارد.

خدادادی، بیان کرد: در راستای کاهش مشکلات و بحران‌های پیش رو راهی جز همکاری و همدلی نیست، در غیر این صورت با توجه به حضور بالای شرکت کننده گان با مشکل مواجه می شویم.

وی با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، از ظرفیت‌ها و افتخارات نظام جمهوری بوده که می‌تواند مسؤولیتی در این سطوح و گستردگی را به مردم واگذار کند تا مردم نظارت کنند یا برخی جاها می توانند در حد مجلس لایحه داده و در حد دولت نظارت کنند و دولت پاسخگو باشد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، خاطرنشان کرد: یکی از محسنات قانون اساسی این است که مردم که می‌آیند در شوراها از این همه اختیارات برخوردارند و از این بحث باید استقبال و خدا را شکر کرد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای هرچه بهتر انتخابات و نظارت، وظیفه ما و آنچه از دستمان بر می آید رعایت و اجرای قانون است.

خدادادی در ادامه در رابطه با مسایل صلاحیت داوطلبان و اختلاف آرا بین هیات‌های اجرایی و نظارت، گفت: هیچ کسی بر دیگری ارجحیت ندارد و همه فرزندان یک انقلاب هستیم همه بنای خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران را داریم چه آنهایی که در هیات اجرایی حضور دارند و چه افرادی که در هیات نظارت هستند، همه معتمد مردم هستند در اصل هیچ اختلافی نداریم تنها نگاه و اجرای قانون است.

وی خاطرنشان کرد: اگر واقعا فردی صلاحیت ندارد هیات نظارت باید رد صلاحیت کرده و از تصمیم خود دفاع کند و به تبع آن در استان نیز ما از این تصمیم دفاع می‌کنیم، با توجه به این مساله باید از خروجی تصمیمات دفاع کنیم.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: متاسفانه بزرگ‌ترین معضل تایید‌های بعد از رد صلاحیت‌ها است، با توجه به این مساله خواهشمندیم هماهنگ باشیم و از تصمیمات که بر اساس اسناد و مدارک و استعلامات گرفته شده، حمایت شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی هم نوا، تاریخ انتشار: 27 اسفند 1395، کدخبر: 113377، www.hamnava.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین