پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۱۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس از استعفای دسته جمعی هیئت نظارت بر انتخابات شورا درمرند و جلفا خبر داد و افزود: وقتی هیئت نظارت استان خودسرانه عمل می‌کند، بود و نبود ما چه فرقی دارد.

شعار سال: محمد حسن‌نژاد اظهار داشت: قانون همه‌چیز را مشخص کرده است. بر اساس همان قانون هیئت نظارتی در شهرستان‌ها تشکیل شد تا در تایید یا رد صلاحیت کاندیداهای شوراها و همچنین بررسی روند تبلیغات نظارتی داشته باشند.

وی اظهار داشت: هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در بخش‌ها می‌تواند کاندیداها را رد یا تایید صلاحیت کند و در شهرستان‌ها نیز اختیار رد تاییدشدگان را دارند. وقتی هیئت نظارت شهرستان کسی را رد می‌کند، باید هیئت نظارت استان از آن‌ها بپرسد دلیل رد چیست و متعاقبا این سوال را هیئت نظارت شهرستان باید از هیئت استان بپرسد.

وی در ادامه تاکید داشت: متاسفانه ما شاهد آن بودیم که هیئت نظارت استان مخصوصا رئیس هیئت نظارت، هیچ‌گونه سوالی راجع به دلیل رد یک کاندیدا در شهرستان نپرسیده است. بجای رعایت قانون و سلسله‌مراتب می‌گویند این کاندیدا را فلان کسی سپرده است.

وی اعلام کرد: این مسخره بازی است که وقتی هیئت نظارت شهرستان از هیئت استان دلیل رد یا تایید یک کاندیدا را می‌پرسد، آن‌ها در جواب می‌گویند چون در زیر فشار بودیم. وقتی می‌گوییم کسی پرونده قضایی دارد، می‌گویند چون سرمایه‌گذار بود مجبور شدیم تایید کنیم.

حسن‌نژاد تصریح کرد: وقتی ما دیدیم دیگر روند قانونی طی نمی‌شود گفتیم کنار بکشیم و استعفا دهیم تا حداقل مسئولیتی در قبال این کارهای غیرقانونی بر گردن ما نباشد.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌خواستیم کمک کنیم ولی برای کمک که نمی‌توانیم آخرت خود را بفروشیم. بهتر است خودشان پاسخگو باشند.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس با بیان اینکه مسئله تایید یا رد یک شخص نیست اضافه کرد: هیئت نظارت وظیفه دارد در قبال دلیل رد یا تایید، مدرک و مستندات بخواهد ولی تابحال هیچ‌کس نظر هیئت نظارت شهرستان را درباره یک کاندیدا نپرسیده است یعنی به عبارتی بود و نبود ما فرقی ندارد.

وی با لحنی تند ادامه داد: در قانون ما سفارش‌کردن یک شخص به هیئت نظارت یا همان‌پارتی‌بازی جایی ندارد. وقتی می‌گوییم فلان شخص پرونده قضایی دارد می‌گویند ولی پوشه‌اش خالی است؛ پس باید گفت وای به حال نظارت استانی که پوشه را هم خالی می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: سعی کنیم آخرت خود را به دنیای دیگران نفروشیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1396، کد مطلب : 3973728: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
0
0
در دولتی که همه چیز را با دروغ و فریاد و بشکل دستوری می گویند، انتظاری غیر از این نیست
مدیر پایگاه   لطفا مستدل تر ، ادله خود را بیان بفرمایید. منتظر ارسال نظرات ارزشمندتان جهت انعکاس در سایت هستیم .  
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین