پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به آخرین مطالبات داروخانه‌ها از سازمان‌های بیمه گر گفت: با بدعهدی بیمه‌ها، داروها در داروخانه‌ها نقدی حساب می‌شوند.

شعار سال: با بیان اینکه بدهی بیمه‌ها به داروخانه سالیان سال است که یکی از مشکلات اصلی پزشکان داروساز و داروخانه‌ها محسوب می‌شود، گفت: بر اساس قانون، سازمان‌های بیمه‌گر باید حداکثر سه ماه بعد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت کنند.

مژدهی آذر ادامه داد: در صورتی که سازمان‌های بیمه‌گر تا تیرماه سال ۹۶، معوقات خود را تسویه نکنند، داروخانه‌ها از پذیرش دفترچه‌های بیمه خودداری کرده و نسخه بیماران را نقدی حساب خواهند کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته با تلاش‌های هیات مدیره انجمن داروسازان و برگزاری جلسات با نمایندگان سازمان‌های بیمه گر مجلس شورای اسلامی، پس از بحث و بررسی مقرر شد سازمان‌های بیمه گر بخشی از مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت کنند.

رئیس انجمن داروسازان ایران افزود: معوقات داروخانه‌ها تا ماه‌های پایانی سال ۹۵ تا تیر و برخی تا مرداد پرداخت شده بود و با تلاش‌های هیات مدیره در اواخر اسفند سال گذشته مطالبات تا مهر و آبان را سازمان‌های بیمه‌گر تسویه کرده اما در سال جدید هیچ پرداختی انجام نشده است.

وی با ابراز نگرانی از آینده کاری داروخانه‌ها و ایجاد مشکل برای مردم در حوزه تامین دارو اظهار داشت: اگر سازمان‌های بیمه گر دوباره به بدعهدی قبلی خود ادامه دهند، نقدی حساب کردن دارو مجددا در دستور کار قرار گرفته و دفترچه‌های بیمه در داروخانه‌ها پذیرش نمی‌شوند.

رئیس انجمن داروسازان ایران دود کوتاهی سازمان‌های بیمه‌گر به چشم مردم می‌رود، عنوان کرد: با پرداخت نشدن مطالبات، ایجاد مشکلات مالی و تامین نشدن دارو و بی اعتبار شدن دفترچه‌ها در داروخانه‌ها بیمارانی که نیاز حیاتی به دارو دارند، دچار مشکل شده و صدای اعتراض مردم بلند شده و سازمان‌های بیمه گر باید پاسخگوی مردمی که به موقع حق بیمه را پرداخت کردند، باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی موج رسا، تاریخ 17 فروردین 96، کد مطلب: 1299: www.mojerasa.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین