پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
رودخانه قزل اوزن یکی از مهم ترین روخانه های استان زنجان است که در زمینه جاذبه های گردشگری نیز اهمیت زیادی دارد.
شعارسال: گفتنی است به برکت آب فراوان، باغ های زیبا و سرسبز بسیاری در مسیر این رودخانه به وجود آمده که منظره بسیار زیبایی به حومه شهر زنجان بویژه شهرستان طارم داده است.

تنوع آب و هوایی استان زنجان سبب شده که این منطقه چهارفصل بوده و ظرفیت های بالایی در زمینه گردشگری طبیعی داشته باشد به سبب شرایط خاص آب و هوایی منطقه؛ طارم استان زنجان را هندوستان ایران می دانند.

چشمه های آب معدنی، رودخانه های متعدد دایمی و فصلی، جنگل ها و آبشارهای زیبای داخل جنگل ها، روستاهای ییلاقی و زیبایی که در دره های ارتفاعات طارم واقع شده اند؛ این منطقه را به پر جاذبه ترین ناحیه طبیعی استان زنجان تبدیل کرده است.

تفاوت آب و هوایی در نواحی مختلف استان زنجان را می توان به خوبی در یک زمان در قسمت های شمالی، مرکزی و جنوبی استان مشاهده کرد که مهم ترین منبع آب های سطحی در استان زنجان رودخانه های دایمی و فصلی هستند.

رودخانه قزل اوزن، یکی از رودهای دایمی این استان است که این رودخانه علاوه بر اهمیت اقتصادی بالایی که دارد به دلیل پرآبی، زیبایی و طولانی بودن مسیر خود یکی از مهم ترین روخانه های زنجان است که در زمینه جاذبه های گردشگری نیز اهمیت زیادی دارد.

گفتنی است با بارش بارانهای فصلی شاهد پرآبی رودخانه قزل اوزن هستیم که بعنوان شریان حیاتی شهرستان طارم محسوب شده با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم این شهرستان کشاورزی و دامداری است وجود این موهبت الهی در اقتصاد این شهرستان تأثیر بسزایی دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری زیتون، تاریخ انتشار: 10 فروردین 1396، کدخبر: 17178، www.bargezeytoon.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین