پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۹۳۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه 11 میلیارد و 800 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی تا پایان سال 95 مصوب شده است، گفت: از این رقم فقط 5/ 1 میلیارد دلار عملیاتی شده است.
شعارسال:  فریال مستوفی درمورد جذب سرمایه‌گذاری خارجی گفت: در کشور باید بستر سرمایه‌گذاری فراهم شود، برای مهیا شدن این بسترباید مزیت‌های نسبی هر استان در بخش‌های مختلف مشخص شود و دسته‌بندی طرح‌های سرمایه‌گذاری براساس آن در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه از میزان سرمایه‌گذاری مصوب شده در سال گذشته حدود 5/ 1 میلیارد دلار عملیاتی شده است، گفت: عملیاتی شدن بقیه سرمایه‌گذاری‌های خارجی جذب شده در سال 95 زمان‌بر است و نباید از عملیاتی شدن آن ناامید شد. وی افزود: مجوز سرمایه‌گذاری‌ خارجی از سوی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران صادر می‌‌شود و مدت زمان هر مجوز 6 ماه است که باید ظرف مدت مذکور اقدامات لازم در راستای عملیاتی شدن آن انجام شود.

مستوفی با بیان اینکه درخواست برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله انرژی‌ تجدید‌پذیر بوده است، گفت: این درخواست‌ها از سوی کشورهای مختلف از جمله آلمان، ترکیه، افغانستان، ایتالیا و... ابلاغ شده است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه کشور ایران یک درصد جمعیت دنیا و 7 درصد منابع طبیعی دنیا را در اختیار دارد، بیان کرد: بنابراین با توجه به امکانات و پتانسیل‌های ایران، انتظارها از جذب سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر از این ارقام است، اما برای جذب سرمایه‌گذاری بیشتر باید بسترهای لازم فراهم شود. وی گفت: با رفع برخی محدودیت‌های بین‌المللی از جمله بخش‌هایی از تحریم‌ها، سرمایه‌گذاری خارجی از حدود 2 و نیم میلیارد دلار در سال‌های گذشته به حدود 12 میلیارد دلار در سال 95 رسید، اما باز هم ظرفیت زیادی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد.

مستوفی با بیان اینکه برچیده شدن مساله فساد اقتصادی یکی از راه‌های رونق سرمایه‌گذاری خارجی است، اظهار کرد: برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی به 3 مولفه نیاز است. در این مسیر باید امنیت سرمایه‌گذار بیشتر شود، بوروکراسی اداری کاهش یابد و همچنین وضعیت کسب‌وکار در کشور وارد فاز رونق شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران با اشاره به وضعیت ارز چند نرخی در کشور گفت: یکی از معضلات سرمایه‌گذاری خارجی در کشور ارز چند نرخی است که این موضوع باید هر چه سریع‌تر حل شود. وی با بیان اینکه امضای برجام برخی مشکلات و محدودیت‌های بین‌المللی را حل کرد، بیان کرد: بعد از اجرایی شدن برجام راه برای رشد هموارتر شد، اما موضوع اصلی یعنی مشکل برقراری روابط بانکی هنوز به‌طور کامل حل نشده و نتوانسته‌ایم ارتباطات بانکی را با سایر کشورها به صورت 100 درصد برقرار کنیم.

مستوفی با بیان اینکه بانک‌‌های کشور از استانداردهای بین‌المللی برخوردار نیستند، گفت: کفایت سرمایه‌ بانک‌های ایرانی در مقایسه با کفایت سرمایه‌ بانک‌های بین‌المللی بسیار پایین است و این دو موضوع نیازمند استاندارد‌سازی و تطابق با بانک‌های بین‌المللی است. او اظهار کرد: اگر قرار است در حوزه سرمایه‌گذاری پیشرفتی رخ دهد، باید ابتدا به بسترها توجه کرد. برای ایجاد این بسترها پیشنهادهایی مطرح شده که برخی از این اهداف انجام شده و برخی از آنها نیز در حال تحقق است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 28 فروردین 1396، کدخبر: 1097290، www.donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
0
خودش هم نفهمیده چی گفته. پراکنده و کم ارتباط حرف زده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین