پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۶۰۷
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۱
حضور رئیس جمهور در آخرین روزهای سال ۹۵ در منطقه سیستان و بلوچستان که همراه با تحقق یک وعده دیگر دولت به مردم شریف سیستان وبلوچستان بود.

شعار سال: حضور رئیس جمهور در آخرین روزهای سال ۹۵ در منطقه سیستان و بلوچستان که همراه با تحقق یک وعده دیگر دولت به مردم شریف سیستان وبلوچستان بود. ولی متاسفانه روابط عمومی دولت آنگونه که شایسته باشد به این امر نپرداخت و صدا و سیما میلی ما نیز به این خبر بی میل بود و رسانه های اقتدارگرا نیز در سکوت به سر بردند و در روزهای ابتدایی این افتتاح در برخی کانال های بی نام و نشان که ناشی از یک جریان مخالف دولت شکل گرفته بودند سعی در بی اهمیت قرار دادن این خدمت دولت داشتند و این امر را به افکار عمومی القا می کردند که به هیچ عنوان خط لوله گاز به زاهدان نرسیده است و این یک افتتاح صوری بوده است و به انتشار فرضیه های عوام پسندانه پرداختند و در نهایت بعد از گذشت یک هفته برخی از کانال ها دنیایی مجازی که خود را شکست خورده در برابر این حقیقت دیده اند با عنوان داشتن این موضوع که خط انتقال گاز ماحصل تلاش شبانه روزی برخی از نمایندگان مجلس بوده است سعی در مصادره به نفع جریان سیاسی خاص خود کردند که با دیدن این موضوع ، یاد اصطلاح مجاهدین شنبه در ذهنم نقش بست.

"مجاهدان روز شنبه” اصطلاحی است که در تاریخ مشروطه یا تاریخ ۱۸ساله آذربایجان نقل شده است انقلاب مشروطه در روز جمعه پیروز شد و وقتی این پیروزی مسجل شد، مطالب و نامه های فراوان بود که در پی آن منتشر شد و برخی افراد که نقشی در آن جنبش و پیروزی آن نداشتند، ناگهان با قطار فشنگ و چهره های انقلابی در عکس ها ظاهر شدند و اینطور به نظر رسید که این همان ها بودند که مشروطه را به پیروزی رساندند و از قضا، در ابتدای صف مجاهدان قرار گرفتند. در مقابل «ستارخان» که بعدها در دوران استبداد در «پارک اتابک» زخمی شد یا «باقرخان» که در کوه های کرمانشاه سر بریده شد، ادعایی در مشروطه نداشتند و پس از آن، هزینه آن را هم پرداختند. از آن برهه از زمان تاکنون بسیار وقایع بزرگ و کوچک بسیار زیادی در ایران عزیزمان رخ داده که در اکثر آن ها مجاهدین شنبه ظهور پیدا می کردند و این نیز یکی از هزاران وقایع اتفاق افتاده می باشد.

آنچه در رویداد خط انتقال گاز به زاهدان مهم به نظر می رسد بعد از بازی سیاسی رسانه ای ، ظهور مجاهدین شنبه و مظلوم قرار گرفتن خدمات دولت در عرصه رسانه ، عدم حضور نمایندگان سیستان در زمان افتتاح خط انتقال گاز بود و برداشت عمومی ناشی از قهر سیاسی نمایندگان سیستان با دولت به نظر می رسد در صورتی که این امر صحیح باشد باید یادآور این قضیه بود که جایگاه امروز نمایندگان به واسطه رای مردم شهر زاهدان و منطقه سیستان بوده است و بی شک مردم رای نداده اند تا دوستان نماینده ما به قهر سیاسی با دولتی بپردازند که بالای ۶۰ درصد مردم سیستان در انتخابات ۹۲ به آن رای دادند و از طرف دیگر عدم حضور دوستان نماینده سیستانی در این مراسم از دست دادن فرصتی برای بیان مطالبات و مشکلات مردم منطقه از رئیس دولت بوده است.

آنچه که از دوستان عزیز نماینده مجلس شورای اسلامی انتظار می رود این است زمانی برای رجعت به شعار های انتخاباتی یک سال و اند گذشته داشته باشند و با تساهل و تسامح بجای عداوت و دشمنی سعی در عمران ، آبادانی و بدست آوردن امتیازات بیشتر برای منطقه سیستان قدم بردارند تا بتوانند با ارائه و اجرای طرح و برنامه ، فقر را از منطقه سیستان بزدایند نه انکه فروش کلیه انسان ها بخاطر فقر و نداری یک موضوع عادی و بی اهمیت در نظر داشته باشند.

حل چالش محرومیت و فقر در منطقه سیستان را ابتدا باید در درون خود منطقه سیستان به کندوکاو پرداخت چرا که بی شک هم حاکمیت و هم دولت خواهان حل این مشکل بوده و در این راه همراهی خواهند کرد ولی هنگامی که در درون منطقه سیستان همدلی و همزبانی نباشد و افراد به جای پیگیری مطالبات مردم و منطقه ، دغدغه مطالبات شخصی و تغییر مدیران داشته باشند این محرومیت از چهره مردم سیستان رخت نخواهد بست .

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نیزار، تاریخ انتشار: 14 فروردین 1396، کد مطلب: 16790: www. neyzarnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین