پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۳۷۷
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تأکید کرد: شباهت رئیسی با احمدی‌نژاد از ابتدا حضور او در جریان انتخابات مشخص بود. آقای رئیسی با رفتار خود نشان داد که طیف او با احمدی‌نژادی‌ها به هم نزدیک‌تر خواهند شد، اما در اینکه این امر تا چه حد اندازه در تصمیم‌گیری‌ها اثر گذارد و موج راه بیندازد با توجه به پرونده‌ها درگذشته خیلی امیدوارکننده، نیست.
شعارسال: عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تأکید کرد: شباهت رئیسی با احمدی‌نژاد از ابتدا حضور او در جریان انتخابات مشخص بود. آقای رئیسی با رفتار خود نشان داد که طیف او با احمدی‌نژادی‌ها به هم نزدیک‌تر خواهند شد.

با اعلام تائید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان صولت مرتضوی، شهردار مشهد که در آخرین نشست جمنا پیام ابراهیم رئیسی در رابطه با حضور او در انتخابات را اعلام کرد به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی او معرفی شد، اما پس از مدت کوتاهی نام مسعود میر کاظمی، وزیر انرژی در دولت محمود احمدی‌نژاد تحت همین عنوان به میان آمد، البته دقایقی پس از اعلام این خبر هرچند وی از همراهان رئیسی هنگام ثبت‌نام در انتخابات پیش رو بود، به‌عنوان رئیس کمیته طرح و برنامه ستاد انتخاباتی معرفی شد و برخی رسانه‌ها ازجمله تسنیم با درج این خبر، خبر معرفی وی به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات را حذف کردند.

پس از او هرچند میر کاظمی حتی تحت این عنوان دست به سخنرانی هم زده بود، علیرضا زاکانی، نماینده پیشین مجلس و دیگر عضو جمنا که خود از کاندیداهای ریاست جمهوری به‌حساب می‌آمد و صلاحیتش مورد تائید قرار نگرفت، به‌عنوان رئیس ستاد ابراهیم رئیسی معرفی شد و دقیقاً صبحی که بنا بود حکمی تحت این عنوان برای زاکانی انتشار یابد به نام علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی و مسکن دولت سابق در سال 88 صادر شد.

این رفتار در انتخاب رئیس ستاد یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری، فرضیه خواست دوستان احمدی‌نژاد برای به کرسی نشاندن ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس هیئت دولت را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند زیرا علاوه بر این‌ها باید به بیعتی که سعید جلیلی با رئیسی انجام داده هم اشاره داشت؛ بنابراین ابراهیم رئیسی تا این مرحله از کار نشان داده که بسیار به محمود احمدی‌نژاد شباهت دارد و حتی بنا را بر آن گذاشته تا راه او را ادامه دهد.

آنچنان که دیروز رئیسی به شدت از بدترین طرح اقتصادی دولت احمدی نژاد که بیشترین خسارت را به بدنه اقتصاد کشور وارد کرد یعنی مسکن مهر که مجری آن در دولت قبل علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت وقت و رییس ستاد فعلی او بود، دفاع کرد.

آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفتوگو با رویداد۲۴ درباره شباهتهای رئیسی و احمدینژادگفت: بعد از رد صلاحیت احمدی‌نژاد جریان‌هایی که به‌صورت گفتمانی شباهت داشتند به تفاهم بیشتری دست یافتند. بر همین اساس تغییراتی که در ستاد رئیسی روی می‌دهد به نبود زمینه حضور نماینده طیف دولت گذشته در انتخابات برمی‌گردد. در این رابطه تلاش‌هایی صورت می‌گیرد تا آن جریان محجور بتواند در فضای انتخابات خود را پیدا کند، اما بیشتر از اینکه این مسئله ناشی از یک وحدت گفتمانی باشد یک وحدت استراتژیک را به نظر می‌رساند که صرفاً برای حضور جریان طیف احمدی‌نژاد در عرصه سیاسی کشور فعالیت می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تأکید کرد: شباهت رئیسی با احمدی‌نژاد از ابتدا حضور او در جریان انتخابات مشخص بود. آقای رئیسی با رفتار خود نشان داد که طیف او با احمدی‌نژادی‌ها به هم نزدیک‌تر خواهند شد، اما در اینکه این امر تا چه حد اندازه در تصمیم‌گیری‌ها اثر گذارد و موج راه بیندازد با توجه به پرونده‌ها درگذشته خیلی امیدوارکننده، نیست.

وی در ادامه اضافه کرد: بهتر آن بود تا رئیس دولت گذشته خود در معرض انتخاب مردم قرار می‌گرفت که درنتیجه آن فضایی به وجود می‌آمد تا دستاوردهای دولت نهم و دهم محسن روحانی به قیاس گذاشته می‌شد.

این فعال اصلاح‌طلب در رابطه با دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری نیز مطرح کرد: جریان دیگر منتسب به‌اعتدال است که عادی‌سازی شرایط کشور و توسعه همه‌جانبه را در اولویت دارد. جریان فوق به دلیل اتخاذ این رویکرد استفاده از روش‌ها و وعده‌هایی که دور از واقعیت‌ها است و تنها برای فریب و موج‌سواری مطرح می‌شود را مدنظر ندارد و به‌شدت از آن‌ها دوری می‌کند. همان‌طور که در 4 سال گذشته شاهد بودیم نتیجه این رویکرد روند ضد توسعه دولت گذشته را متوقف کرد و سایه تهدیدات بین‌المللی را از سر مردم برداشت، درواقع آنچه روی داد بیشتر از توقع ما در سیاست داخلی و بین‌المللی بود.

وی در ادامه یادآور شد: این رویکرد نمایندگانی را در سطح جامعه معرفی کرده که شخص رئیس دولت یکی از آنان محسوب می‌شود و در فضای سیاسی کشور به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، درباره انتخابات بسیار جدی ورود پیداکرده است. همین رویکرد را طیف مقابل آن به نمایندگی رئیسی و قالیباف پیگیری می‌کنند که متأسفانه با واقعیت‌های موجود فاصله دارد.

منصوری اظهار داشت: در ظاهر این دوستان فراموش کرده‌اند رویکردی که بدون واقعیت‌های موجود، با پاک کردن صورت‌مسئله و شعارمحورهمراه باشد طبیعتا زمینهای برای تحقق آنها وجود نخواهد داشت. نمونه آن را در طول 8 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد مشاهده کردهایم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رویداد 24، تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1396، کدخبر: ۵۲۷۴۹، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین