پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی درباره اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان در سال 94 در مقایسه آنچه که در یک دهه گذشته شاهد بودیم، به نگاه واقع‌بینانه و بلوغ سیاسی رسیدند.

شعار سال: آذر منصوری در ارزیابی خود از وضع سیاسی سال 94 اظهار کرد: سالی که گذشت سالی بود که جریان‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب بیشترین توجه و انگیزه را نسبت به انتخابات برگزار شده، داشتند.

وی ادامه داد: جریان سیاسی اصلاح‌طلب تلاش کرد با توجه به گام اولی که در انتخابات 92 برداشته بود، با همان انسجام و ائتلاف حداکثری، گام دوم را در انتخابات هفتم اسفند 94 بردارد و تمامی برنامه‌ریزی این جریان هم معطوف به تحقق این ائتلاف و امیدوار نگه داشتن مردم و مشارکت حداکثری در انتخابات بود.

منصوری گفت: من فکر می‌کنم که اصلاح‌طلبان این راهبرد مهم را در دستور کار خود قرار دادند و با توجه به اینکه در سالی که گذشت برجام به فرجام رسید، برگ برنده‌ای در اختیار اصلاح‌طلبان و حامیان دولت قرار گرفت تا با تأکید بر آن و مورد توجه قرار دادن تحقق برجام داخلی، بتوانند برای به ثمر رسیدن راهبردهایی خودشان، از آن استفاده لازم را ببرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: علی رغم ردصلاحیت‌ها که باعث شد نیروهای اصلی اصلاح‌طلبان شانس حضور در رقابت را نداشته باشند، ائتلاف حداکثری شکل گرفته بین حامیان دولت و اصلاح‌طلبان و مشارکت گسترده مردم باعث شد که این موفقیت برای ما در انتخابات هفتم اسفند حاصل شود. همچنین حس امید و نشاط برای حضور در انتخابات بود که باعث شد اصلاح‌طلبان بتوانند با تمرکز بر راهبردهای خود و با بهره‌گیری از حداکثر امکاناتی که در اختیار داشتند، آن مطالبات حداقی را محقق کنند و بتوانند یک گام به جلوتر بروند و در نتیجه در این انتخابات توانستند به آن اهداف مد نظر خود دست یابند.


منصوری ادامه داد: باید گفت که امکانات جریان اصولگرا در این رقابت انتخاباتی اصلا قابل مقایسه با اصلاح‌طلبان نبود اما آن‌ها علی‌رغم این امکانات نتوانستند حداقل لازم مد نظر خود را در این انتخابات به دست بیاورند. آنها چون انسجام لازم را نداشتند و نتوانستند پایگاه و بدنه اجتماعی را با خود همراه کنند و در نتیجه در تهران حتی یک نفر هم از آنان هم نتوانست وارد مجلس شود.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با آنا تأکید کرد: اصلاح‌طلبان در سال 94 در مقایسه آنچه در یک دهه گذشته شاهد بودیم، به نگاه واقع‌بینانه و بلوغ سیاسی رسیدند. در انتخابات مجلس هفتم اسفند با توجه به ویژگی‌های که در مقایسه با انتخابات ریاست جمهوری داشت، شکل‌گیری ائتلاف با مشکلات جدی مواجه بود اما با وجود این، اصلاح‌طلبان توانستند با تأکید بر مطالبات حداقلی و توجه به هدف اصلی که در این انتخابات دنبال می‌کردند از این گذرگاه حداکثر استفاده را ببرند و این به نظر من نقطه قوت اصلاح‌طلبان بود.

منصوری در تحلیل خود از نقاط ضعف اصلاح‌طلبان گفت: نقاط ضعف اصلاح‌طلبان با دلایل مختلفی ارتباط دارد که یکی از آن‌ها بحث توجه به تقویت احزاب و تشکیلات و توسعه کمی و کیفی احزاب است. احزاب اصلاح‌طلب باید بتوانند در بزنگاه انتخابات نقش جدی ایفا کنند و به نظر می‌رسد که این ضعف همچنان در مجموعه احزاب اصلاح‌طلب هست.

وی تصریح کرد: متکثر بودن احزاب اصلاح‌طلب و فقدان یک تشکیلات فراگیر همچنان به عنوان پاشنه آشیل اصلاح‌طلب در بزندگاه بعدی، این جریان سیاسی را تهدید می‌کند زیرا هنوز در بزنگاه‌های انتخابات، این شخصیت‌ها هستند که به جای احزاب نقش تعیین کننده را ایفا می‌کنند.

منصوری ادامه داد: نکته دیگر این است که اصلاح‌طلبان باید بتوانند با همه لایه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنند باید گفتمانشان گفتمانی باشد که زمینه ارتباط لازم را با همه طبقات جامعه فراهم کند به نظر می‌رسد که در این زمینه اصلاح‌طلبان دچار ضعف هستند و توجه لازم به گفتمانی که بتواند همه طبقات جامعه را در بربگیرد، ندارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار چهارشنبه 19 اسفند 1394، کد مطلب: 89700: www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین