پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۶۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
ابراهیم رئیسی مهم ترین چالش روحانی در رقابت های پیش روست. اما ریسی 56 ساله فاقد شخصیت ملی و تجربه سیاسی است. اردوگاه اصولگرایان بار دیگر مانند سال 2013 با تشتت آرا روبه روست. عاملی که در آن سال به پیروزی حسن روحانی ختم شد.

شعارسال: اگر رییسی به دنبال پیروزی است باید به دنبال مطالبات طبقه متوسط باشد. کسانی که خواستار آزادی های اجتماعی و اصلاحات اند و روحانیون را باور ندارند.

یک تحلیلگر به فایننشال تایمز گفت: حقیقت این است که اصولگرایان به نامزد ناشناخته ای مانند رییسی متوسل شده اند که همین مساله نشانگر میزان بحران در اردوگاه آنهاست.

جنگ قدرت در اردوگاه اصولگرایی بین سه کاندیدای در جریان است که میتواند همین مساله شانس رییسی را در انتخابات کاهش می دهد. رقیب اصلی او دراردوگاه اصولگرایی محمد باقر قالیباف شهردار تهران است که در انتخابات قبلی به روحانی عرصه را واگذار کرد. قالیباف به دلیل تجربه سیاسی اش شانس بیشتری دارد.

اصولگرایان تلاش میکنند تا پایان انتخابات به اجماع برسند . آنها در تلاش اند که از تکرار تجربه 2013 جلوگیری کنند. اما نه رییسی و نه قالیباف هیچ کدام به عنوان کاندیدای نهایی این جریان تایید نشده اند.

به نظر می آید، اصولگرایان نه تنها علیه اصلاح طلبان بلکه علیه خودشان هم باید مبارزه کنند.

در عوض در جریان اصلاحات و اعتدال گرایان اتحاد بر سر کاندیداتوری حسن روحانی است. اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی تنها برای همراهی با او در مناظره های انتخاباتی و دفاع از عملکرد دولتش کاندیدا شده است. او در نهایت به نفع روحانی کنار خواهد کشید.

رییسی میتواند بر روی حمایت سیاست مداران و روحانیونی که از احمدی نژاد حمایت می کردند حساب کند. او لحن پوپولیستی گرفته که بی شباهت به احمدی نژاد نیست.

در خلال سفر رییسی به بیرجند او وعده داد که یارانه دولتی ایرانیان را سه برابر افزایش دهد. یارانه 45 هزار تومانی برای بیشتر ایرانیان صرف هزینه های انرژی می شود. او وعده داده که فساد را ریشه کن کرده و سالانه یک و نیم میلیون کار ایجاد کند.

او گفته که چقدر باید خانواده ها شاهد فساد باشند در حالی که با بیکاری جوانان و دیگر مشکلات دست و پنجه نرم میکنند؟

این پیامی است که با استراتژی های اصلی اصولگرایان برای حمله به دستاوردهای اقتصادی دولت روحانی و شکست برجام هم راستاست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 7اردیبهشت1396، کدخبر: 659102: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
0
تعبیر جنگ میان سه اصولگرا جایگاه ندارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین