پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۶۶۶
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
به مناسبت هفته جهانی نجوم، علم نجوم در راستای ارتقای شناخت و علاقه عمومی نسبت به افلاک و پدیده‌های نجومی در میان مردم ترویج داده می شود.

شعار سال: در روزهای چهارم الی نهم اردیبهشت ماه، مراکز عمومی و فرهنگی کشور، شاهد حضور گسترده‌ای از منجمان، تشکل‌های علمی و علاقه‌مندان به نجوم هستند که در پی دعوت به آشتی با آسمان، میان مردم می‌آیند.

خسرو جعفری زاده، کارشناس نجوم عضو کمیته اجرایی هفته جهانی نجوم گفت: به مناسبت هفته جهانی نجوم، جامعه‌ نجومی کشور، تمامی ظرفیت‌ها و امکانات خویش را به کار می‌گیرد تا به ترویج نجوم و ارتقای شناخت و علاقه عمومی نسبت به افلاک و پدیده‌های نجومی، در سراسر کشور، بپردازد.

وی افزود: به همین منظور کمیته اجرایی برگزاری هفته جهانی نجوم متشکل از منجمان آماتور، حرفه‌ای، نمایندگان تشکل ها و مراکز علمی، برنامه‌های متعددی را در گرامیداشت هفته جهانی نجوم دارد تا اجرای برنامه‌های رصدی در مراکز توانبخشی، مدارس و موسسات خیریه، باز شدن درب مراکز نجومی به روی مردم و برگزاری جشن جهانی روز نجوم در روز هشتم اردیبهشت به خوبی برگزار شود.

این کارشناس نجوم خاطر نشان کرد: در همین راستا بر حسب فراخوان منتشر شده از سوی کمیته اجرایی برگزاری هفته جهانی نجوم، علاقمندان می توانند در روز جمعه ۸ اردیبهشت در بوستان آب و آتش تهران یا مراکز تجمع نجومی شهرستان‌ها مراجعه کنند و در برگزاری روز جهانی نجوم حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه شعار روز نجوم در این دوره، با تأسی از تِم جهانی« مهربانی آسمان» است، گفت: در این روز، فعالان در حوزه نجوم و اخترفیزیک، میزبان عموم مردم حضور دارند.

به گفته وی، همچنین، توجه به استعدادیابی و جذب علایق کودکان و نوجوانان ، محور فعالیتهای ترویجی در این دوره از مراسم هفته جهانی نجوم به شمار می‌رود.

جعفری زاده با تاکید بر فواید و آنچه که دانش نجوم در ارتقای شخصیت فردی و علمی اشخاص به ویژه کودکان و نوجوانان بر جای می‌گذارد، اظهار امیدواری کرد و افزود: با استمرار برنامه‌های تربیتی و ترویجی نجوم بتوانیم بذری را از برگزاری هفته جهانی نجوم بکاریم که آثار آن در آینده مترتب شود و چشم جهانیان را به روی ظرفیت‌های مردم ایران زمین و قابلیت‌های علمی فرزندان پاک آن بگشاید.

وی خاطر نشان کرد: برنامه روز جهانی نجوم در تهران در محل‌های مختلفی برگزار می شود. در این روز در محل برج میلاد نیز برنامه ای تدارک دیده شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 3962936: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین