پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۰۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست کمیته «پول، بانک و بازار سرمایه» در مشهد گفت: اصلاح قانون نظام بانکی کشور مشکلات تولید را حل کر ده‌ و کمک مستقیمی به آن می‌کند.

شعار سال: محمدرضا پور ابراهیمی در نشست کمیته «پول، بانک و بازار سرمایه» کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه شاخص‌ها و آمارهای موجود در بخش اقتصادی حاکی از آن است که وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نیست، اظهار کرد: در حوزه اشتغال، سرمایه‌گذاری و اکثر حوزه‌ها وضعیت خوبی نداریم.

وی افزود: نرخ اقتصادی کشور و رکود در اقتصاد، خود نشانگر و تایید کننده وضعیت نامطلوب کشور است که استمرار وضعیت نامطلوب در حوزه اقتصادی آثار خود را در بخش‌های مختلف گذاشته و مشکلات اقتصادی در برخی بخش‌ها تا حد زیادی پیش رفته است.

پورابراهیمی با اشاره به موانع تولید در اقتصاد کشور گفت: روی بندهای اصلاح قانون نظام بانکی ورود کرده‌ایم و اگر این مهم تا چند ماه آینده به نتیجه مطلوب برسد، در اقتصاد کشور مثمرثمر واقع می‌شود و می‌توانیم بعد از چندین سال بگوییم قانون نظام بانکی کشور به‌روز رسانی شده است و متناسب با شرایط و مقتضیات کشور تصمیم‌گیری انجام می شود.

وی تاکید کرد: با اصلاح قانون نظام بانکی کشور و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، دو گام مهم برای حل مشکلات تولید در کشور برداشته شده و کمک مستقیمی به تولید می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اصلاح قانون مبارزه با کالا و قاچاق ارز نیز گفت: کلیات این موضوع را پایان سال گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رساندیم و اکنون در حال بررسی جزئیات آن هستیم که امیدواریم طی چند ماه آینده نهایی شود و به صحن علنی برود.

وی به‌روزرسانی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از دیگر برنامه های کمیسیون اقتصادی مجلس برشمرد و افزود: اصلاح قانون گمرک از دیگر موارد مورد بررسی است، همچنین لایحه صندوق مکانیزه فروش نیز نهایی شده است که امسال در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجموعه این اقدامات در کنار طرح اصلاح قانون نظام جامع حسابرسی در ایران به کاهش میزان عدم شفافیت در اقتصاد و فساد ناشی از آن کمک می‌کند.

پورابراهیمی مرکز آمار ایران و بانک مرکزی را مراکز رسمی قابل استناد در بحث انتشار اطلاعات آماری عنوان کرد و افزود: اگر کسی آماری متناقض با این مراکز منتشر کند، هیچ صحتی ندارد.

وی یکسان سازی شاخص‌ها را مهم ارزیابی و بیان کرد: شاخص مبنا باید متناسب با مبانی علمی، تخصصی و قابل فهم باشد.

پورابراهیمی با اشاره به قانون مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد: لایحه ای در این رابطه ۲۷ اسفند ماه سال گذشته به مجلس تقدیم شد و هفته سوم فروردین در دستور کار کمیسیون قرار گرفت که به کمیته تخصصی مالیاتی ارجاع شد و مورد بررسی قرار گرفت و امیدوار هستیم تا چند ماه آینده وضعیت آن نیز مشخص شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کرمان فردا، تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 960218، www.kermanfarda.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین