پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۶۱۱۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
در حالی که بیشتر کشورهای عضو اوپک به دنبال افزایش قیمت نفت هستند و بر همین اساس در تلاشند تا توافق کاهش تولید را تمدید کنند،‌ عربستان به دامپینگ در بازار نفت آسیا دست زد و قیمت نفتش را برای مشتریان آسیایی خود کاهش داد.
شعارسال: قیمت نفت در هفته های اخیر شیب نزولی داشته و کشورهای تولید کننده نفت به دنبال راهکاری برای تقویت قیمت ها بوده اند.

یکی از مهمترین دلایل کاهش قیمت نفت احتمال کاهش تقاضای از سوی چین بوده است. عربستان نیز به همین دلیل،‌کاهش قیمت نفت خام خود در آسیا را در دستور کار قرار داد.

حفظ مشتریان برای عربستان بسیار مهم است و بازگشت ایران به بازارهای جهانی این امر را تقویت کرده است.

از همین رو،‌ همزمان با اعلام پیش بینیهایی درباره کاهش سهم عربستان از بازار نفت، شرکت سعودی آرامکو این کشور قیمت فروش نفت برای کشورهای آسیایی را کاهش داد.

شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان در بیانیه ای اعلام کرد قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عربی به کشورهای آسیایی در ماه ژوئن امسال را ٤٠ سنت کاهش داده، به گونه ای که این نوع نفت ٨٥ سنت نسبت به شاخص منطقه ای نفت ارزان تر شده است.

این در حالی است که آرامکو قیمت رسمی فروش نفت خام به آمریکا را برای دومین ماه پیاپی افزایش داده است.

این شرکت عربستانی همچنین قیمت فروش نفت در بازارهای مدیترانه و شمال غرب اروپا را افزایش داد و تخفیف ارائه شده در دوره پیشین را ملغی کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1396، کدخبر: 215647، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین