پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۱۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
دقایقی پیش، زلزله ای به بزرگی 5.3 ریشتر مناطقی از خراسان رضوی از جمله شهر مشهد مقدس را لرزاند و شهروندان خواب زده و سراسیمه را روانه خیابان ها کرد.
شعار سال: ساعت 1 و 42 دقیقه زلزله‌ای با بزرگی 5.3 ریشتر برخی شهرهای استان خراسان رضوی از جمله مشهد مقدس را لرزاند و شهروندان خواب زده و سراسیمه را روانه خیابان ها کرد. شدت زلزله به حدی بود که ساکنان چندین شهر استان احساسش کرده و گاه وحشت زده شدند.

به گزارش وب‌سایت مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، کانون این زلزله حوالی «سنگ سفید» (طول جغرافیایی 60.48 و عرض جغرافیایی 35.75) و در عمق 7 کیلومتری زمین بود. فاصله از این نقطه تا مشهد مقدس 102 کیلومتر است.

این در حالی است که دستگاه های لرزه نگاری، هفت دقیقه پس از وقوع زلزله، پس لرزه ای با بزرگی 3.3 ریشتر ثبت کرده‌اند که پدیده ای طبیعی است و انتظار تکرار مکرر آن در ساعات پیش رو می‌رود؛ پس لرزه هایی که شمارشان تا یک ساعت پس از وقوع زلزله، به 9 عدد رسید.

نزدیک‌ترین شهرها؛

36 کیلومتری سفيد سنگ (خراسان رضوي)

39 کیلومتری نصراباد (خراسان رضوي)

45 کیلومتری مزدآوند (خراسان رضوي)

تکمیلی:

آخرین جزئیات زمین‌لرزه در خراسان رضوی

08:00مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه 12 تیم ارزیاب برای بررسی ابعاد زمین‌لرزه 5.3 ریشتری به محدوده سفیدسنگ در خراسان رضوی اعزام شدند، گفت:‌ تاکنون گزارشی مبنی بر خسارات جانی و مالی ارائه نشده است.

وی با اشاره به اینکه 35 روستا در این منطقه مورد ارزیابی قرار گرفت،‌ گفت: خوشبختانه تا این لحظه گزارشی مبنی بر خسارات جانی و مالی ارائه نشده است.

سلیمی خاطرنشان کرد: ارزیابی از منطقه زلزله‌زده همچنان ادامه دارد.

زلزله خراسان رضوی ۲ مجروح داشت

09:30 حجت علی شایانفر، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی از مجروح شدن دو نفردر زلزله بامداد امروز این استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۳۰ پس لرزه ثبت شده که چهار مورد آن بالای سه ریشتر بوده است.

وی افزود: زلزله بامداد امروز همچنین منجر به تخریب و فروریختن برخی از ساختمان هایی شد که در جریان زلزله ۱۶ فروردین ماه سفیدسنگ آسیب دیده و ترک برداشته بودند و تا کنون دو نفر نیز مجروح شده اند.

شایانفر در ادامه گفت: پس از وقوع زلزله، فرمانداران شهرستانهای مشهد، فریمان، تربت جام و سرخس ابه حالت آماده باش در آمدند و گروه های ارزیاب محلی شامل دهیاران و نیروهای پاسگاه های انتظامی به منطقه اعزام شدند. ۱۲ گروه ارزیاب از سوی جمعیت هلال احمر به مناطق مختلف اعزام شدند و مورد خاصی تاکنون گزارش نشده است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت خبری تحلیلی تابناک، تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1396، کدمطلب: 690474، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
مشهد نگو بگو گهواره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین