پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۳۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
پس لرزه‌های زلزله روز گذشته منطقه سفید سنگ خراسان رضوی ادامه دارد به گونه‌ای که از بامداد امروز تاکنون ۴۱ پس‌لرزه به ثبت رسیده که ۱۲ مورد آن ۳ و بیش از ۳ ریشتر بوده است.
شعارسال: صبح روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه با بزرگی ۶ ریشتر در منطقه سفیدسنگ خراسان رضوی به وقوع پیوست. این زمین لرزه باعث لرزش‌ در شهرهای تربت جام، صالح آباد، تربت حیدریه، خواف، سنگان، بخش زیرخان، نیشابور، کلات و کوهسرخ شده است.

دکتر مهدی زارع مدیر گروه زلزله شناسی مهندسی پژوهشگاه زلزله در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گسل مسبب این رخداد لرزه‌ای، خاطر نشان کرد: بررسی تاریخی گسل مسبب این زلزله نشان می‌دهد که زلزله‌های مهمی نداشته، ولی تاکنون چندین زلزله با بزرگای ۶ ریشتر را ایجاد کرده است.

مدیر گروه زلزله شناسی مهندسی پژوهشگاه زلزله در عین حال از ثبت یک زلزله با بزرگای ۶ ریشتر در ابتدای سده بیستم خبر داد و یادآور شد: در حدود ۱۱۴ سال گذشته زلزله ۶.۲ ریشتری در منطقه سفیدسنگ به ثبت رسیده است و روز گذشته نیز زلزله ۶ ریشتری در آن رخ داد.

وی اضافه کرد: گسل مسبب نیز راستایی شمالغربی-جنوبشرقی با تمایل شرقی-غربی داشته و سازوکار آن نیز فشاری بوده است. گسل مسبب این زمین‌لرزه به احتمال زیاد روندی گسله است که از فریمان به موسی‌آباد می‌رسد و از شمال سفید سنگ عبور می‌کند.

بر اساس اطلاعات موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از بامداد امروز پنج‌شنبه تاکنون ۴۱ پس‌لرزه به ثبت رسیده است که ۱۲ مورد آن بیش از ۳ ریشتر بوده است.

جزئیات پس‌لرزه‌های زلزله سفید سنگ امروز پنج‌شنبه ۱۷ فرودین ماه به شرح ذیل است:

انتهای پیام

جدول زلزله

ردیف

زمان رخداد زلزله

بزرگای زلزله در مقیاس ریشتر

۱

۳:۴۹

۳

۲

۵:۱۴

۳.۱

۳

۵:۱۶

۳

۴

۶:۵۲

۴.۱

۵

۷:۰۲

۳.۲

۶

۸:۰۱

۳.۴

۷

۹:۰۲

۳

۸

۹:۲۲

۳

۹

۹:۳۷

۲

۱۰

۹:۴۰

۲.۲

۱۱

۹:۴۸

۲.۲

۱۲

۹:۴۸

۱.۶

۱۳

۹:۵۱

۱.۵

۱۴

۹:۵۹

۲.۱

۱۵

۱۰:۰۳

۲.۵

۱۶

۱۰:۰۹

۱.۶

۱۷

۱۰:۱۳

۲.۲

۱۸

۱۰:۱۷

۱.۷

۱۹

۱۰:۲۲

۱.۸

۲۰

۱۰:۳۱

۱.۹

۲۱

۱۰:۳۷

۱.۵

۲۲

۱۰:۴۲

۲.۵

۲۳

۱۰:۵۲

۱.۹

۲۴

۱۰:۲۹

۱.۹

۲۵

۱۱:۳۶

۱.۵

۲۶

۱۱:۴۲

۱.۸

۲۷

۱۱:۴۷

۱.۵

۲۸

۱۱:۵۳

۱.۷

۲۹

۱۱:۵۹

۱.۸

۳۰

۱۲:۰۲

۳

۳۱

۱۲:۰۸

۲.۷

۳۲

۱۲:۱۰

۱.۵

۳۳

۱۲:۲۱

۲.۱

۳۴

۱۲:۲۴

۲.۷

۳۵

۱۲:۲۵

۳.۳

۳۶

۱۲:۳۶

۲.۱

۳۷

۱۲:۵۰

۱.۵

۳۸

۱۲:۵۳

۱.۶

۳۹

۱۲:۵۸

۱.۳

۴۰

۱۳:۴۱

۳.۶

۴۱

۱۳:۴۴

۳

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 17 فروردین 1396، کدخبر: 96011705749، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین