پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
تعدادی از شرکت‌های بزرگ که روزگاری در این حوزه اسم و رسمی داشته‌اند سرمایه خود را از این بخش بیرون کشیده و به فعالیت های دیگری از جمله ساخت و ساز روی آورده اند.

شعارسال: به گفته رئیس هیئت مدیره حمل و نقل بین المللی استان خراسان رضوی چیزی در حدود، ۱۵۰۰، ۱۶۰۰ شرکت حمل و نقل بین المللی در سطح ایران وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰ شرکت بین المللی ثبت شده در استان خراسان است. اما این روز‌ها به دلیل رکود موجود در اقتصاد و همچنین مشکلات و موانعی که دستگاه‌های دولتی بر سر راه ترانزیت می‌گذارند تن‌ها ۴۰ درصد این شرکت‌ها فعال است.

یکی از اعضا هیئت مدیره حمل و نقل بین المللی در این رابطه گفته است که ۶۰ درصد از شرکت‌ها به دلیل رکود در کار و بالا بودن هزینه‌ها و نبود نقدینگی، همچنین عدم کمک دولت به این بخش دست از فعالیت کشیده اند که تعدادی از شرکت‌های معتبر و بسیار قدیمی هم در بین آن‌ها هستند، اما دوست ندارند که نامشان برده شود، زیرا همچنان امید دارند اوضاع بهتر شده و به سال‌های نه چندان دور بازگردند که دوران طلایی برای بخش ترانزیت بوده است.

وی ادامه داده است که تعدادی از این شرکت‌های بزرگ که روزگاری در این حوزه اسم و رسمی داشته اند سرمایه خود را از این بخش بیرون کشیده و به فعالیت‌های دیگری از جمله ساخت و ساز روی آورده اند.

از بین ۴۰ درصد شرکتهای باقی مانده نیز بسیاری از شرکت‌ها تعداد نیروهای خود را کاهش داده و به دنبال این هستند تا هزینه هایشان را پایین بیاورند، برخی شرکت‌ها حتی تا ۵۰ درصد کاهش نیرو داشته اند. در استان خراسان چیزی در حدود ۳ هزار اشتغال زایی در بخش ترانزیت وجود داشته که طبق آماری که انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل بین المللی استان خراسان رضوی در دست دارد ۳ هزار شاغلی که در بدنه حمل و نقل بین المللی فعال بوده اند در حال حاضر به هزار نفر یعنی یک سوم رسیده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی شهر، تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت1396، کدخبر: 37089: www.shahr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین