پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۶۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه پارسال واحدهای بزرگ سرفصل جداگانه ای برای اعتبارات نداشتند ، گفت که امسال 10 هزار میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی واحدهای بزرگ اعتبار در نظر گرفته شده است .

شعار سال: محمد محمدپور شامگاه سه شنبه در حاشیه گشایش دومین نمایشگاه بین المللی و تخصصی قطعات خودرو در قائمشهر افزود : پرداخت این میزان تسهیلات مصوب شده و بانک مرکزی بزودی شیوه نامه پرداخت آن را ابلاغ خواهد کرد و از آن پس تولید کنند گان می توانند نسبت به ثبت نام واحد خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دو رقمی شدن رشد اقتصادی در بخش صنعت ، نادر بوده است ، ادامه داد : در صدد هستیم تا امسال این رشد را حفظ کنیم و بتوانیم بار بزرگ بیکاری را که انباشته شده است ، کم و اشتغال زایی را افزایش دهیم.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت : اگر هر سال بتوانیم بر تعداد فرصت های اشتغال اضافه کنیم ، تصورمان بر این است که در پایان این دولت به صورت ملموس نرخ ببکاری را کاهش دهیم .

محمدپور با تاکید بر اینکه مازندران در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید مقام نخست کشور را در سال گذشته کسب کرد ، افزود : سال گذشته به یکهزار و 104 واحد تولیدی در مازندران تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است .

وی با اشاره به اینکه برای حمایت از شرکت های دانش بنیان سرفصل بودجه ای جداگانه ای در نظر گرفته شده است ، ادامه داد : همچنین حمایت از معادن و بخش های زیرمجموعه و دیگر اصناف تولیدی هم در دستور کار قرار گرفت تا اشتغال زایی خرد در جامعه منتشر و سهم بالایی از اشتغال را به خود اختصاص دهد.

** خودکفایی در تولید قطعات خودرو

رئیس صنعت ، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه قطعه سازی یکی از حوزه هایی است که دانش فنی آن را ایران دارد ، گفت : خوشبختانه مازندران جزء پنج استان قطعه ساز کشور است که بخشی از تولیداتش به اروپا صادر می شود و از آنجا هم به آمریکا و ژاپن می رود.

وی افزود : این دانش و تجربه در استان مازندران وجود دارد تا با برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو ، شرکت های مختلف را دور هم جمع کند تا از توانمندی های یکدیگر با خبر شوند.

محمدپور تبادل دانش ، هم افزایی و بازاریابی گسترده تر را از نتایج خوب برپائی نمایشگاه های تخصصی برشمرد و گفت : ما به دنبال آن هستیم که در تامین قطعات خودرو نقش اصلی را داشته باشیم و در حال حاضر هم بیشتر خودروسازهای ایرانی از قطعات ما استفاده می کنند.

وی افزود : در مورد کیفیت هم بالاترین کیفیت ، توسط قطعه سازان ما قابل وصول است و مهم آن است که خود خودرو ساز در خصوص کیفیت تصمیم گیری کنند و تضمینی از سوی صنعت گران وجود دارد که هر کیفیتی در سطح اول دنیا لازم باشد ، تحویل دهند.

رئیس سازمان صنعت مازندران گفت : یکی از مشکلات قطعه سازان ما این است که بعضی مواقع به اسم تولید داخلی از قطعات بی کیفیت خارجی استفاده می کنند که باید این معضل برطرف شود ، زیرا حمایت از صنعت خودرو سازی به خاطر اشتغالزایی است و وقتی بنا به اشتغال زایی است ، باید از سوی برخی از قطعه سازان وادرات با دقت نظر انجام شود.

وی یکی دیگر از مشکلات قطعه سازان را انباشت مطالباتشان دانست و افزود : خوشبختانه در این زمینه 2 قطب خودروسازی بهتر از گذشته عمل می کنند و در حال حاضر برای سایپا و ایران خودرو مشکل جدی وجود ندارد و همه مشکلات گذشته حل و فصل شده است و امیدواریم بقیه خودروسازان نسبت به قطعه سازها که مبانی توسعه صنعت خودرو هستند ، دقت نظر لازم را داشته باشند.

دومین نمایشگاه بین المللی و تخصصی قطعات خودرو مازندران از امروز تا پنجم خرداد از ساعت 17 تا 22 در محل نمایشگاه بین المللی استان در قائمشهر برپا و آماده بازدید علاقه مندان است .

در این نمایشگاه

در این نمایشگاه فعالان صنایع خودرو از داخل و خارج کشور از جمله کشورهای آلمان ، ایتالیا ، فرانسه ، انگلیس ، ترکیه ، اسپانیا ، چین ، کره و ژاپن محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.

همچنین فعالان صنایع خودرو از استان های تهران ، مازندران ، آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، خراسان رضوی ، گلستان ، مرکزی ، اصفهان ، کرمان و خوزستان در این نمایشگاه حضور دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی تدبیر 24، تاریخ انتشار 3 خرداد 96، کد مطلب: 78908: www.tadbir24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
با این کارها کار جلو نمی رود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین