پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۵۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴
مدیرداخلی یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید قطعات یدکی گفت: خودروسازی در ایران درآمد بالایی دارد اما خودروسازها به تعهدات خود عمل نکرده و شرکت‌های رده پایین‌تر را با مشکلات فراوانی روبرو کرده‌اند.

شعار سال: امیر خندان، مدیرداخلی یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید قطعات یدکی اظهار کرد: شرکت صنعتی ما تولیدکننده قطعات یدکی خودروهای سواری و به طور عمده جک خودروهای سواری است و طرف قرارداد با شرکت‌های خودروسازی بزرگ ایران است.

خندان اذعان کرد: طرف قرارداد با این دو شرکت بسیار معروف خودروسازی هستیم اما دچار وضعیت مالی بدی هستیم چرا که شرکت های خوردروسازی به تعهدات خود عمل نمی کنند و طلب های ما را نمی دهند و به تبع آن در تهیه مواداولیه و پرداخت حقوق پرسنل و پرداخت مالیات و اقساط بانکی و ... دچار مشکل شدید هستیم.

*با وجود سابقه 30 ساله مشکلات مالی فراوانی داریم

وی ادامه داد: شرکت تامین قطعات یدکی که مدیر تولید آنجا هستم بیش از 30 سال سابقه فعالیت دارد و با این سابقه بالا دچار مشکلات فراوان است. مخصوصا در چند سال اخیر و به ویژه در سال گذشته که این مشکل مالی همراه بود با افت شدید کار و افت شدید تولید خودروسازها که ما حدود مرداد و شهریور سال گذشته 230 پرسنل داشتیم که افت شدید کار و سفارشات باعث شد که 130 نفر از نیروهایمان تعدیل شود و به 100 نفر رسیدیم ودر پایان سال حدود برج 9 و 10 دوباره کمی وضعیت بهتر شد و توانستیم 70 نفر از دوستانی که تعدیل شده بودند را مجددا جذب کنیم و از پارسال تا الان وضعیت کمی بهتر شد. اکنون 200 پرسنل داریم اما مشکلات شدید مالی هنوز سر جای خودش باقی است.

وی افزود: جک خودروها به طور کامل در داخل تولید می شود و ما تقریبا تامین کننده 70 درصد جک خودروهای شرکت های خوردوسازی هستیم و بیش از 3 میلیارد تومان مطالبات به روز داریم که هیچ کدام از خوردروسازی هایی که با آنها همکاری می کنیم این طلب های ما را پرداخت نکرده اند و این مسئله باعث شده است نتوانیم به پیمانکارانمان تعهدات خود را بپردازیم.

*خودرو سازها بدقولی فراوانی می کنند

در حال حاضر قراردادهایی که ما داریم به صورتی است که بعد از تحویل جنس به خودرو سازی آنها باید بعد از 60 روز و در بعضی از قراردادها بعد از 90 روز مطالبات ما را پرداخت کنند اما در حال حاضر بیش از 3 میلیارد تومان مطالبات به روز داریم یعنی جدا از آن 60 و 90 روزی که طلبمان عقب افتاده است.

وی اشاره کرده: به همین دلیل نتوانستیم بدهی خود را به پیمانکارانمان پرداخت کنیم و در حال حاضر بیش از یک میلیارد و نیم به پیمانکارانمان بدهی داریم که مطالبات آنها هم به روز است.

خندان تاکید کرد: برای پرداخت حقوق به کارکنانمان مشکل داریم و عقب افتادگی حقوق داریم و حقوق ها را در دو یا سه مقطع پرداخت می کنیم. متاسفانه دارایی سال از 91 به قبل شرکت ما را علی الرس کرد، یعنی 130 میلیون تومان مالیات شرکت را 800 میلیون تومان کرد و از ما جریمه گرفت و به تبع آن برای ارزش افزوده جریمه کردند و 500 میلیون هم برای آن مطالبه کردند.

وی اضافه کرد: برای حل این مشکل چک هایی را به اداره دارایی داده بودیم که به دلیل اینکه خوردوسازها مطالباتمان را نداند و ما پول نداشیم که آن چک ها بپردازیم چک هایمان به اداره دارایی برگشت خورد و بانک ها دیگر به ما دست چک نمی دهد و در حال حاظر صرفا روی حساب اعتبار چندین ساله مان با پیمانکاران کار می کنیم.

*اداره مالیات، تامین اجتماعی، دارایی، بانک ها و... به تولید کننده توجهی نمی کنند

این مدیر تولید ادامه داد: یعنی در واقع در حال حاضر با این که یک و نیم میلیارد به پیمانکاران بدهکار هستیم اما حتی یک چک دست آنها نداریم و آنها صرفا بر اساس اعتبار و اعتماد با ما کار می کنند.

وی گفت: مشکل بزرگ دیگر مسئله بیمه است که با تمام این مشکلات مالی مجبور هستیم بیمه همه کارکنان را سر وقت به سازمان تامین اجتماعی بپردازیم و اگر حتی یک روز تاخیر کنیم سازمان تامین اجتماعی 2 درصد جریمه از ما می گیرد.

وی اذعان کرد: مشکل دیگر ما تامین مواد اولیه. به طور مثال ورق های خودروسازی از شرکت های فولاد تهیه می شود و زمانی که این ورق ها را به ما نمی دهند برای اینکه کارگرانمان از کار بی کار نشوند این ورق ها را به قیمت بالاتر از جای دیگر تهیه می‌کنیم .

خندان تصریح کرد: بارها شده است که در این وضعیت تا حد تعطیل کردن خط تولید هم رفتیم اما مقاومت کردیم و نگذاشتیم کار تعطیل شود و به هر صورتی که شده آن را دوباره راه انداختیم.

وی در پایان اظهار کرد: در کل کشور روزانه حدود 4 هزار خودرو پلاک می شود و تولید خودرو در ایران بسیار بالاست این به معنای این است که شرکت های خودرو سازی وضعیت مالی خوبی برای تولید خودرو دارند اما طلب های شرکت‌های زیر دست را نمی‌دهند ولی خودرو ها را به بهترین صورت و قیمت به فروش می رسانند و جای تعجب است که پول این خودروها کجا می رود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 20 دی 1395، کد مطلب: 1002389:www. dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
0
یکی از راه های سودآور سازی خودرو سازها، نقد فروشی و تاکین مدت دار، ملزومات تولید است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین