پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی گفت: با رایزنی‌هایی که با معاونان استاندار داشتیم قرار شد پرداخت ۵۸۳ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید را به‌‌عنوان حداقل تسهیلات برای امسال هدف‌گذاری کنیم.

شعار سال: مجید نیکی‌ملکی دوشنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح رونق تولید در واحدهای کوچک و متوسط در سال 96 که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به ادامه طرح رونق تولید در سال 96 اظهار داشت: با رایزنی‌هایی که انجام شد، برای امسال هدف‌گذاری کردیم و مقرر شد که در دو بخش سرمایه در گردش و طرح‌های نیمه‌تمام در قالب طرح رونق تولید مبلغ 583 میلیارد تومان به‌عنوان حداقل تسهیلات هدف‌گذاری شود که انجام شد.

وی افزود: سال گذشته استان مرکزی با پیشنهاد 443 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید یعنی چیزی حدود 2/8درصد تسهیلات درنظر گرفته شده در کل کشور طرح رونق تولید را آغاز کرد که با تخمین همان درصد برای امسال 583 میلیارد تومان را برآورد و هدف‌گذاری کرده‌ایم که مربوط به دو بخش سرمایه در گردش و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام می‌شود و اگر بخواهیم 280 میلیارد تومانی را هم که از سوی دولت برای نوسازی و بهسازی صنایع ابلاغ شده درنظر بگیریم درمجموع 863 میلیارد تومان تسهیلات می‌شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی تصریح کرد: سال گذشته بهره‌مندی شهرستان‌ها از تسهیلات متفاوت بود که قرار شد امسال سهمیه‌ای برای هر یک از شهرستان‌ها درنظر گرفته شود.

نیکی‌ملکی بیان کرد: برای توزیع 583 میلیارد تومان هدف‌گذاری شده بین شهرستان‌ها سه شاخص در نظر گرفته شده که عبارتند از توانمندی شهرستان‌ها در استفاده و جذب تسهیلات که مطابق تعداد بنگاه‌ها تولیدی و طرح‌های نیمه‌تمام آن ها است، نرخ بیکاری و تعداد بیکاران که شاخص نخست 60 درصد تاثیرگذار بوده و دو شاخص دیگر هر یک 20 درصد دخیل هستند.

وی ادامه داد: طبق سهمیه‌ای که برای هر بانک مشخص شده مبلغ 185 میلیارد تومان برای بانک ملی، 89 میلیارد تومان برای بانک صادرات، 89 میلیارد و 500 میلیون تومان برای بانک کشاورزی، 72 میلیارد و 300 میلیون تومان برای بانک تجارت و مبالغی هم برای دیگر بانک‌ها پیش‌بینی شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان مرکزی عنوان کرد: واحدهایی که به سیستم بانکی معرفی می‌شوند باید در مدت 15 روز بعد از معرفی به بانک مراجعه کنند و از سوی بانک تعیین تکلیف شوند که آیا مجاز به دریافت تسهیلات هستند یا نه و این یکی از قوانینی است که سبب سرعت‌بخشی به اجرای طرح می‌شود.

نیکی‌ملکی با اشاره به مهم‌ترین ضوابط و شرایط استفاده از طرح رونق تولید در سال 96 گفت: براساس دستورالعمل وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت میزان تسهیلات پرداختی براساس نیاز واقعی و تایید کارگروه استانی برای بنگاه‌های کوچک تا 10 میلیارد ریال، بنگاه‌های متوسط تا 30 میلیارد ریال و برای طرح‌های نیمه‌تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی تا 20 میلیارد ریال دیده شده است.

وی افزود: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات این دستورالعمل آن دسته از بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط است که به‌طور عمده دارای مشکل نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکلی که مانع راه‌اندازی با افزایش تولید باشد نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه‌اندازی سریع و ایجاد اشتغال جدید است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی تصریح کرد: مدت زمان بازپرداخت تسهیلات موضوع دستورالعمل، حداکثر چهارسال شامل دوره تنفس و حداکثر یک سال برای دوره اجرا تعیین می‌شود و جمع دوره اجرا و بازپرداخت از پنج سال تجاوز نمی‌کند.

نیکی‌ملکی بیان کرد: امسال تنها تسهیلات نوسازی و بهسازی از سوی دولت به صورت سهمیه‌ای مشخص و ابلاغ شده و مابقی بسته به میزان جذب هر استان دارد، به منظور نوسازی و بهسازی صنایع استان 280 میلیارد تومان برای 140 واحد ابلاغ شده است.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 تیر 1396، کد مطلب: 1466857:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین