پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۷۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون 83 واحد صنعتی در این استان با دریافت 552 میلیارد ریال تسهیلات از محل طرح رونق تولید و خروج از رکود، به چرخه تولید باز گشته اند.
شعارسال: یارالله نصیری اظهار کرد: تاکنون 187 واحد صنعتی کوچک و متوسط در این استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید از طریق کارگروه اقتصاد مقاومتی، تسهیل و رفع موانع تولید به بانک های عامل معرفی شده اند تا از یک هزار و 357 میلیارد ریال تسهیلات استفاده کنند.

وی افزود: از این تعداد واحد صنعتی متقاضی دریافت تسهیلات تاکنون 83 واحد صنعتی تسهیلات مورد نظر خود را برای تامین سرمایه در گردش به مبلغ 552 میلیارد ریال دریافت کرده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: کل واحدهای تولیدی دارای پروانه های بهره برداری استان 523 فقره هستند که تعداد 336 واحد آنها فعال، 43 واحد آنها نیمه فعال و 144 واحد نیز غیر فعال است.

نصیری با اشاره به حجم سرمایه گذاری صنایع استان و میزان سهم صنایع تعطیل در سرمایه گذاری های انجام شده، گفت: حجم کل سرمایه گذاری صنایع استان رقمی معادل 28 هزار میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی آنها نیز هشت هزار و 924 نفر است.

وی تاکید کرد: از این میزان، حجم سرمایه گذاری صنایع تعطیل استان یک هزار و 161 میلیارد ریال با اشتغالزایی یک هزار و 879 نفر است که با یک تناسب ساده مشخص است درصد سهم سرمایه گذاری صنایع تعطیل از کل 4.2 درصد و سهم اشتغالزایی نیز 21 درصد را شامل می شود.

به گفته وی بیش از 90 درصد سرمایه گذاری انجام شده در استان در چرخه بهره برداری و فعالیت قرار دارند.

نصیری با اشاره به فعالیت بدون وقفه کارگروه رفع موانع تولید و تسهیل در استان افزود: مسایل و مشکلات دیگر واحدهای مشکل دار نیز در نشست های این کارگروه مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

523 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 265 هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد که 183 واحد آن معادل 33 درصد نیمه فعال و یا تعطیل است.

تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه فعال استان ایلام به ترتیب 144و 43 واحد است که برای اجرا و بهره برداری آنها با ظرفیت اشتغال چهار هزار و 516 نفر در مجموع 23 هزار میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

30 واحد نیمه فعال و 86 واحد تعطیل ایلام با سرمایه گذاری هزار و 302 میلیارد ریال قابل احیا، فعالسازی دوباره و برگشت به چرخه کار و تولید است.

نبود نقدینگی و سرمایه در گردش، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات، به روز نبودن فناوری خط تولید و مساله تامین مواد اولیه جزو مهمترین عوامل تعطیلی واحدهای صنعتی ایلام به شمار می روند.

استان ایلام با 14 شهرک و ناحیه صنعتی و برغم برخورداری از موقعیت ویژه همسایگی با کشور عراق از نظر صنعتی یکی از استان های غیربرخوردار و فقیر کشور محسوب می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 23 بهمن 1395، کدخبر: 82426088 (5831808)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
دست شما درد نکند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین