پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۳۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۱
شهرستان سیروان با داشتن طرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی همچنان از عدم سرمایه گذاری و محرومیت ها رنج می‌برد و این شهرستان هم‌اکنون با مشکلات اقتصادی زیادی رو‌به‌رو است.

شعار سال: سرمایه گذاری و کارآفرینی کار بسیار دشواری است و طبق آمار و ارقام و تحقیقات دریافت شده بسیاری از افراد قادر به حصول موفقیت در این عرصه نمی باشند.

موفقیت در سرمایه گذاری و شروع یک کسب و کار اصولا به توانایی های فردی، سازمان دهی و بصیرت فرد بستگی دارد، اما بخشی از موفقیت نیز به سیاست و پشتوانه ی منطقه ای نیز بستگی دارد و گفتنی است سرمایه گذاری با پذیرش ریسک و مخاطرات شروع می شود.

لازمه ی موفقیت در کارآفرینی، داشتن برنامه ای درست و سنجیده است و باید گفت عوامل بسیاری در شکست یک سرمایه گذارموثر می باشد.

شهرستان سیروان که در فاصله 65 کیلومتری مرکز استان ایلام واقع شده است همچنان از محرومیت‌ها و نبود سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی رنج می‌برد و گلایه‌های مردم منطقه ملاکی بر این امر است.

در شهرستان سیروان، بیکاری و مهاجرت بزرگترین بحران پیش روی این شهرستان است که عامل عمده بالا رفتن اعتیاد، افسردگی، طلاق وشده است و حل این معضل همت مسئولان و خود جوانان را می طلبد.

این شهرستان با توجه به داشتن ظرفیت ها و پتانسیل های موجود(در زمینه های کشاورزی،گردشگری و)در حال حاضر با پدیده شوم مهاجرت که تأثیرات منفی در خصوص کسب اعتبارات لازم را دارد،مواجه است.

نبود شغل مناسب و امکانات رفاهی و تفریحی،نبود سرمایه گذار جهت ایجاد مراکز تولیدی و کارگاهی از مهم ترین معضلاتی است که سیروان را تهدید می کند.

کم توجهی چند سال اخیر به بیکاری جوانان و نبود شرایط کاری مناسب برای آن ها به ویژه جوانان تحصیل کرده که توانایی ایجاد یک کسب و کار جدید از طریق سرمایه ی خود را ندارند، معضل مهاجرت و مشغول شدن به کارهای غیرمرتبط با تخصص جوانان سیروان را به همراه داشته است.

مهاجرت جوانان تحصیل کرده سیروان رشدی منفی برای شهرستان ایجاد کرده که برون رفت از این وضعیت نیاز به یافتن راه کارهای مناسب و تحقق وعده های مسئولین دارد.

متاسفانه هنوز زمینه و زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری سرمایه داران در این شهستان فراهم نشده و از طرفی در حال حاضر اقدامی برای آوردن سرمایه گذاران با برنامه ریزی های لازم انجام نشده است و یا اینکه سرمایه گذاران برای ایجاد فرصت های شغلی در این شهرستان با قوانین دست و پا گیر اداری مواجه می گردند که منجر به ترک شهرستان می شود.

اصول و فنون مذاکره با سرمایه گذار بسیار حائز اهمیت است و باید دوره های آموزشی در این خصوص برگزار گردد و این سیستم دچار چالش های بزرگی شده نمی توان از این راه انتظار عملیاتی شدن سرمایه گذاری و شروع یک کسب و کار توسط خود جوانان شهرستان را داشت.

از دیگر مشکلات اساسی سیروان نبود جاده‌های استاندارد است که باعث شده سرمایه گذاران رغبتی برای سرمایه گذاری در این شهرستان نداشته باشند.

به راستی که وجود یک جاده استاندارد مطالبه اصلی و به حق مردم منطقه بوده است و برای اینکه آمار گردشگران و از طرفی رغبت سرامایه گذاران در منطقه افزایش یابد مهمترین راهکار ایجاد زیرساخت‌های جاده‌ای است که در این زمینه راه و شهرسازی استان ایلام اقدامات آنچنانی انجام نداده است.

اگر نگاهی به پتانسیل های شهرستان سیروان بیاندازیم متوجه می شویم که چقدر می توان در این شهرستان ایجاد اشتغال نمود،که بدلیل ناتوانی در سرمایه گذاری و همچنین جذب سرمایه گذار از این حیث عقب ماندیم.

برخی راهکارهای برون رفت از مشکلات سرمایه گذاری و اشتغال در شهرستان سیروان:

1- حذف بروکراسی های اداری و حذف برخی اقدامات در ادارات و همچنین ارتباط ادارات شهرستان با سایر جاها، ازعوامل جذب سرمایه گذار است.

2- فراهم سازی زیرساخت ها اولیه سرمایه گذاری و احداث جاده های استاندارد در شهرستان

3- با برنامه ریزی مدون جهت سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار و تهیه گزارشی ازظرفیت ها و فرصت های شغلی میتوان از این وضعیت بیرون آمد.

4- در اختیار گذاشتن زمین هایی که قابل واگذاری از طریق اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، شهرداری و اداره راه و شهرسازی می تواند نقش بسزایی در جذب سرمایه گذار در شهرستان سیروان را ایفا کند.

5- تقویت نیروی کار ماهر و تکنولوژی،تمویت افراد در حوزه های مدیریت

6- ایجاد اتاق فکر با حضور افرادی با ایده های جدید

7- حوزه کشاورزی شهرستان را با رویکرد صنایع تبدیلی احصا کنیم.

8- امنیت سرمایه گذاری شخص سرمایه گذار را تأمین کنیم

امیدواریم مسئولان امر با ایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی دغدغه و نگرانی مردم منطقه را برطرف سازند چرا که ارائه خدمات رفاهی، تفریحی، اقتصادی، اجتماعی، ورزشی و فرهنگی مطالبه به حق مردم منطقه بوده که نیاز است مسئولان کمر به همت بسته و اقدامات عملی برای توسعه منطقه انجام دهند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری سیروان نوین، تاریخ انتشار: 26 بهمن 1395، کد مطلب: 11881:www. sirvannovin.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین