پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۴۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: هم اکنون ۲۰۰پروژه صنعتی نیمه تمام در استان وجود دارد که با اعطای تسهیلات و راه اندازی این صنایع، شش هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.

شعار سال: محمدرضا حاجی پور پیش از ظهر سه شنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: ۵۴۲ واحد صنعتی کوچک و متوسط و ۸۷ واحد صنعتی بزرگ در استان مرکزی تقاضای پرداخت تسهیلات برای بازسازی و نوسازی تجهیزات خود را دارند که در صورت تامین آن، اشتغالزایی قابل توجهی در استان محقق می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه سامانه بهین یاب این سازمان از ۲۸ خرداد ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون ۱۲۰ واحد صنعتی درخواست های خود را در این سامانه ثبت کرده اند، افزود: بانک مرکزی بانک های عامل را موظف به پرداخت تسهیلات به صنایع کرده اما متاسفانه بانک های استانی در این رابطه همکاری نمی کنند.

حاجی پور در رابطه با اعطای تسهیلات به واحدهای صنفی نیز بیان کرد: در این رابطه نه هزار واحد صنفی در استان شناسایی شده که با پرداخت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به آنها، پنج هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته بیش از هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به یک هزار و ۶۶ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در استان مرکزی پرداخت شد.

مهدی میراشرفی، مدیرکل گمرکات استان مرکزی نیز در این جلسه اظهار داشت: طی سه ماه ابتدای سال جاری ۲۵۵ میلیون دلار محصولات استان مرکزی به کشورهای خارجی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان ساخت: طی همین مدت، واردات استان مرکزی یکصد میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته و البته بیشتر این اقدام وارداتی مواد اولیه و تجهیزات تولید هستند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 14 تیر 1396، کد مطلب: 4021675:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین