پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
دولت یازدهم که با وعده باز کردن تمامی مشکلات توسط کلید تدبیر وارد شده بود که مشکلات و وضعیت اقتصادی و پروژه های نیمه تمام را به اتمام برساند اکنون بعد از چهار سال هیچ کدام ا وعده ها محقق نشده است.

شعارسال: عمر دولت تدبیر و امید با تمام وعده های صد روزه، یکساله، امید و اعتدال به آخرین روزهای خود می رسد اما تکمیل پروژه های مهم عمرانی کهگیلویه وبویراحمد از پل سوم بشار گرفته تا بیمارستان 288 تختخوابی شهید جلیل تا کلنگ زنی راه آهن اقلید به یاسوج، موزه یاسوج ، پروژه پتروشیمی دهدشت، سد چشم شیر، جاده باغچه سادات به جلیل، سیمان سپوی دهدشت و طرح آبرسانی به دهدشت و غربی و حتی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد در هاله ای ابهام به سر می برند.

دولت تدبیر و امید که با شعار امید و اعتدال و قفل های بسته به عرصه انتخابات 92پا گذاشت، نتوانست آنچنان که باید و شاید امید دلها را زنده کند.

پیش از سید موسی خادمی استاندار فعلی کهگیویه وبویراحمد، چهار استاندار وعده تکمیل پل سوم رودخانه بشار را دادند اما این وعده ها عملی نشد و این پروژه همچنان راکد است.

پل سوم بشار که یکی از مصوبه های سفر اول دولت نهم به استان بود به دستور هیئت دولت برای کاهش ترافیک و پیوند دادن ضلع جنوبی شهر یاسوج به کمربندی یاسوج به شیراز کلنگ زنی شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در آخرین بازدیدهای خوداز این پروژه حیاتی یاسوج با انتقاد از روند تکمیلی آن گفت: برای تکمیل این پروژه بودجه ای 40هزار میلیارد ریال هزینه شده که تکمیل این پروژه می تواند نقش مهمی در کاهش ترافیک مرکز استان داشته باشد.

اما باز هم عمر پل نیمه ساخته بشار به سیزده سال کشید و کلید دولت تدبیر راهی برای بازکردن قفل افتتاح آن نیافت و این موضوع در صورتی در حال مطرح شدن است که عمر پل اول بشار به گفته مسئلان به پایان رسیده است و هر لحظه خطر مرگ مسافران و شهروندان را تهدید می کند.

پروژه دیگری که درمرکزاستان بازهم هم کلید تدبیر راهگشای افتتاح آن نبود،ساختمان موزه میراث فرهگنی و گردشگری این شهر بود که خودش در گذر زمان به آثار باستانی برای مورخان تبدیل شد.

این پروژه که در گذر زمان آبستن حوادث بسیاری از واگذاری ها به نهادی دیگر تا راکد ماندن صددرصدی شده بود در زمان ایزدی رئیس سابق میراث فرهنگی استان رشد مطلوبی برای تکمیل شدن گرفت ،اما به یکباره به دستور مشاور طرح برای بازیابی در عملیات اجرایی و تغییر دکوراسیون دوباره در کما فرو رفت.

پروژه ساختمان موزه شهر یاسوج که عملیات اجرایی آن در سال 86 به زمین خورد زمان اتمام آن 24ماهه برنامه ریزی شده بود.

استاندار در آخرین بازدید از این پروژه حیاتی گردشگری شهر یاسوج با انتقاد از روند اجرایی و کُند این پروژه، ابراز کرد: در حال حاضر 10میلیارد ریال به این پروژه از ماده 180 و اعتبارات استانی اختصاص داده شده ، ولی در عین ناباوری تغییری در عملیات آجرایی قابل مشاهده نیست.

وی با انتقاد از روند کُند این پروژه در شهر یاسوج تصریح کرد: طبق زمان بندی که با حضور سلطانی فر رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در مرداد ماه سال 93در مرکز استان لحاظ شد زمان اجرا و به بهره برداری از این پروژه دهه فجر سال 93 بود که هنوز هیچ خبری از آن نیست.

استاندار با انتقاد از روند کُند پروژه های عمرانی شهر یاسوج مرکز استان خاطر نشان کرد: مردم از مسئولان مطالباتی دارند که مسئولان در قبال آن جوابگو هستند و اگر اینگونه نباشد قابل توجیه نیست.

بیمارستان 288تختخوابی شهید جلیل همچنان در کما

پروژه ای دیگری در مرکز استانکه به خواب عمیق فرور رفته افتتاح بیمارستان 288تختخوابی شهید جلیل شهر یاسوج است که با کاهلی و وعده وعیدهای مسئولان به کما رفته و خبر از افتتاح آن از این سال به آن و از این قرن به آن قرن کشیده شده است.

بیمارستان 288 تخت خوابی(شهید دکتر جلیل) یاسوج که بیشتر مسئولان استانی و کشوری نبود اعتبار کافی برای آن را، عامل اصلی راکدشدن آن می دانند.

بیمارستان 288 تختخوابی (شهید دکتر جلیل)یاسوج که عملیات اجرایی دور دوم آن از سال 90 و در مصوبه سفر دوم دولت نهم و دهم اجرایی شد و شروع به فعالیت کرد، یکی از مهمترین پروژه های مهم مهر ماندگار در استان کهگیلویه وبویراحمد لقب گرفت.

این بیمارستان که تا پایان دوره هشت ساله دولت مهرورز رشدی 65درصدی را به خود می دید در آخرین روزهای صدارت این دولت آهسته آهسته زانوی غم بغل گرفت و در نبود اعتبارات عمرانی و استانی به یکباره راکد شد.

این بیمارستان یکی از پروژه های مهم این استان که در زمینی به مساحت سه هکتارو زیر بنای دو هزار و ۵۰۰ متر مربع در هفت طبقه در حال ساخت است در مجموع 288تخت دارد که می توان با تکمیل آن بیشتر مشکلات مردم و شهروندان استان برای رجوع بیماران خود به استانهای دیگر را مرتفع کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه 150میلیارد ریال برای این پروژه اختصاص داده شده است، افزود: با توجه به این موضوع که این پروه جزوء پروژه های ملی بوده تکمیل و به بهره برداری رسیدن این پروژه نیازمند 400میلیارد ریال بودجه است.

اما باز هم این پروژه با تمام وعده وعیده ها و رفت وامد های مسئولین از وزیر میلیارد کابینه تا دیگر مسئولان همچنان راکد مانده و خبری از افتتاح آن در این دولت نیست.

توقف مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد همچنان در ایستگاه نبود اعتبار

آخرین پروژه ای که خبر تکمیل آن در 24ماه داده شده و میراثی از امین کمالوندی مدیر پیشین اداره ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد برای این استان بود، مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر یاسوج است که هنوز در بی اعتباری بودجه های فرهنگی باز هم بر زمین ماند.

امین کمالوندی که در اولین روزهای حضور خود بر مسند فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چالاکانه کارهای فرهنگی خود را به جلو می برد، سعی بر تکمیل این مجتمع بزرگ فرهنگی هنری در مرکز استان داشت.

کمالوندی که چوب لاچرخ گذاشتن برخی از نهادها مانند شهرداری با دریافت عوارض بالا و نبود بودجه را از معایب ساختار فیزیکی این پروژه می دانست دست به دامن خادمی برای اتمام این پروژه در زمان ریاست خود بر این مسند شد.

در بازدید مسئولان از این پروژه عنوان شده بود که این مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری در مرکز استان با اعتباری افزون بر ۵۲ میلیارد تومان از سال87 آغاز شده و تاکنون ۲۱ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.

استاندار با تأکید بر این موضوع که این پروژه با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال فعالیت است و مشکل اصلی آن کمبود اعتبارات عمرانی است، گفت: تا وقتی که این پروژه به پایان نرسد نمی توانیم پروژه دیگری در این سطح را برای استان تعریف کنیم.

اما چانه زنی مسئولان هم نتواست این پروژه مهم فرهنگی در مرکز استان را به پایان برسانند و تفکرات یک طرفه مسئولان بر مسائل سیاسی باعث شدکه این پروژه همانند دیگر پروژه های مهم مرکز استان همچنان راکد بماند و خبری حتی مبنی بر رشد فیزیکی ان در این دولت هم شنیده نشود.

سوت قطار یاسوج در ایستگاه تدبیر؟

مردم کهگیلویه وبویراحمد با مصوبه دولت نهم مبنی بر احداث خط آهن ” یاسوج- اقلید” خرسند و خوشحال شدند زیرا اجرای این پروژه می توانست مبنای توسعه باشد چون ارتباط عنصر اصلی توسعه است.

عبور خط آهن از یاسوج از مسیرهای مختلف توسط کارشناسان وزارت راه و شهرسازی بررسی شد تا اینکه در دولت دهم مسیر ” یاسوج- اقلید” را انتخاب کردند.

پروژهای که به عنوان یکی از پتانسل ها و راههای توسعه استان در دولت گذشته و دولت فعلی از آن یاد می شود درسالهای آخر ازعمر دولت یازدهم با خیزشها و فرودهای خاصی روبه رو بوده است.

پروژه راه آهن یاسوج به اقلید که یکی از شاه راههای مهم توسعه استان کهگیلویه بویراحمد و از بن بست خارج شدن این استان محروم به حساب می آید امروز درگیر ودار کاغذ بازیهای اداری گم شده و به غیر از نامی غریب از آن یاد نمی شود.

پروژه ای که در طول تاریخ رو به فراموشی سپرده و شاید ساخت آن به دراز و یا احتمالاً به کلی لغو شود.

رویای سفر با تله کابین یاسوج -بشار بر دل طبیعت دوستان ماند

قریب چهار سال است از که از کلنگ زنی پروژه تله کابین یاسوج بشار و همزمان با شروع به کار دولت یازدهم در شهر یاسوج می گذرد ،اما هنوز نه نامی و افتتاحی از این پروژه نیست ،گویی که کلید تدبیر دولت یازدهم برای افتتاح و بهره برداری از این پروژه هم گم شده است.

پروژه تله‌کابین آبشار یاسوج،کاکان به دنا، که در زمان یدالله مرادی مدیرکل اسبق اداره میراث فرهنگی و گردشگری مطرح شد و در زمره پروژه های استانی برای توسعه گردشگری مرکز استان قرارگرفت.

پروژه تله‌کابین یاسوج به کاکان که با مساحت 13کیلومتر طبیعت منحصر به فرد آبشار یاسوج به زیبایی‌های خدادادی کاکان و ورودی کوه دوریاب را به هم متصل می‌کرد،امروز در نبود بودجه و با تأکیدات مکرر هنوز بر زمین مانده است.

این پروژه که با ارتفاعی افزون بر 570متر از سطح زمین تمامی زیبایی های پایتخت طبیعت در جنوب کشور را با دریچه‌ای دل‌انگیز بر روی همه گردشگران باز می‌کرد ،امروز نه خبری از افتتاح و نه خبری از ساختار آن درمیان است.

حتی در سفر روحانی به استان خبری میزان بودجه و تمهیدات لازم برای آن در نظر گرفته نشد و برخی از مسئولان خصوصی بودن این پروژه را یکی از آن دلایل می دانستند اما با گذر زمان مشخص شده که این پروژه شاید عمری چند ساله را باید طی کند تا به افتتاح برسد.

پروژه ملی پاتاوه دهدشت همچنان خاک می خورد

پروژه ملی محور ارتباطی پاتاوه به دهدشت یکی از مهمترین پروژه‌های در دست اجرا در استان و حتی در کشور است.

این پروژه ملی که یکی مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در سال 73 بوده بیست و سه سال از عمر کلنگ زنی آن در استان می گذرد.

شاید یکی از مهترین دلایل کُندی این پروژه موقعیت توپوگرافی و تعطیلی کامل آن در زمان دولت اصلاحات بوده که در زمان دولت نهم و دهم شتاب خوبی گرفت ولی به یکباره بعد از یک شتاب دوباره راکد ماند.

این پروژه ملی و حساس که به طول 136کیلومترحد فاصل اصفهان به بندر امام را حدوداً 200 کیلومتر کاهش می دهد و باعث نزدیکی بلاد شمالی کهگیلویه وبویراحمد به جنوب می شود امروز به دلیل نبود بودجه و سرمایه گذاری نکردن خوب دولت یازدهم بر روی پروژه های داخلی هنوز نیمه کاره رها شده است

این پروژه در قالب 4 قطعه در دست ساخت است که قطعه شمار یک جاده"پاتاوه-دهدشت" به طول 26 کیلومتر به سمت یاسوج و قطعه 4 به طول 19 کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند و قطعه 2 به طول 28 کیلومتر به عنوان یک قطعه کلیدی جهت دسترسی به قطعه سوم هنور نیمه کاره است.

*پروژه آبرسانی دهدشت غربی و اما اگرهای اجرای پروژه

دهدشت غربی با مساحت هفت هزار هکتار از نظر زمین کشاورزی غنی و مساعد بوده اما به دلیل مرتفع بودن آن نسبت به رودخانه‌های مجاور با کمبود آب مواجه است.

ماهیت تپه‌ ماهوری این دشت نیز باعث بروز مشکل در امر آبیاری شده است؛ در این راستا پس از بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که از هفت هزار هکتار اراضی موجود به طور خالص بیش از 5600 هکتار قابل کشاورزی است.

رونق کشاورزی در این زمین‌ها به حدود پنج متر مکعب در ثانیه آب نیاز دارد که تأمین آب مورد نیاز بیش از 33 هزار هکتار آن به روش‌های تحت فشار و 23 هزار هکتار دیگر به روش ثقلی پیش‌بینی شده است.

*کلنگ‌هایی که در کهگیلویه به مذاق زمین خوش نمی‌آید/از پتروشیمی تا سیمان تنگ سپو و اینک آبرسانی

در همین راستا سال 89 کلنگی با هدف تأمین آب اراضی دهدشت غربی بر زمین زده شد که هدف از آن اشتغالزایی 6 هزار نفر، آبیاری 5500 هکتار از اراضی حومه غربی و عمران آبادانی در شهرستان با راه‌اندازی این پروژه مهم جرقه نوری در دل‌های تاریک جوانان جویای کار و کشاورزان زده شد؛ اما به نظر می‌رسد سرعت لاک‌پشتی این پروژه بهره‌برداری از آن را به نوادگان نسل منتظر می‌رساند که هم اکنون نیز عملیات اجرایی آن متوقف شده است.

تجربه تلخ کلنگ‌زنی بی‌رمق پتروشیمی و سیمان سپو به نوعی مردم را نسبت به اجرای پروژه‌ها بدبین و ناامید کرده است که اینک طرح بزرگ آبرسانی دهدشت غربی که هدف از آن ایجاد تحول عظیم در بخش کشاورزی و توسعه شهرستان کهگیلویه است به علت نبود اعتبار همچنان زمین گیر شده است.

بی سرانجامی پتروشیمی دهدشت پشت سیم های خاردار

پتروشیمی دهدشت در زمینی به مساحت 190 هکتار در سال 85 مجوز گرفت و یک سال بعد با حضور محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس، غلام‌حسین نجابت معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و جمعی از مسئولان و مقامات اجرایی کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌‌زنی و با وعده‌ ایجاد شغل مستقیم برای 350 نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم سه هزار و 500 نفر انجام شد اما از آن موقع در حد سند و مطالعه توپوگرافی، مطالعات زیست‌محیطی، فنس‌کشی و محوطه‌سازی، خاکبرداری پلان اولیه و خرید دانش فنی باقی ماند.

وعده 1000 روزه مسئولان وقت در بهره‌برداری از این پروژه بزرگ دنیایی از امید را در جوانان و جویندگان کار به وجود آورده بود اما با گذشت هزاران روز از موعد و به کما رفتن پروژه پتروشیمی دیگر کسی منتظر جان گرفتن روند عمرانی آن نبود و بنا به اظهارنظر یکی از مدیران در گفت‌وگو با رسانه‌ها قرار بود تا جایی که کم‌کم منطقه در نظر گرفته برای تاسیس سایت به گاوداری پیشنهاد شده بود که دولت یازدهم به این پروژه نیز بهایی نداد و آین پروژه را جزء پروژه های عملی نشده قرار داد.

شش قفله شدن شهرک های صنعتی یاسوج

با گذشت آخرین روزهای دوران تصدی دولت یازدهم که با شعار قفل های بسته را با کلید تدبیر باز خواهیم کرد، اما هنوز این قفل های زنگ زنگ زده در چهار سال اخیر نتوانسته است از تدبیر این کلید با نصیب باشد.

هرچندمسئولان کهگیلویه و بویراحمد درحالی از بازگشت واحدهای تولیدی راکد استان به چرخه تولید سخن می گویند؛اما در بررسی های خبرنگار ما از این شهرک صنعتی در 10کیلومتری مرکز استان عملا چنین چیزی دیده نمی شود و درب این واحدهای تولیدی همچنان بسته و قفل ها بر انها خودنمایی می کنند.

امروز در حالی آخرین روزهای تصدی عمر دولت شیخ حسن روحانی بر صدارت پاستور می گذرد که ، تعداد واحد های تعطیل و نیمه تعطیل این مجموعه به شدت افزایش یافته وخبرها حکایت از تعطیلی 90 تا 95درصدی واحدهای تولیدی این شهرک ها خبر میدهند.

برخی از تولیدکنندگان در این شرکت های صنعتی از ورود برخی کالاهای وارداتی که در این استان قابلیت تولید دارند گلایه مند هستند و این اقدام را ضربه زدن به تولید داخلی و عاملی برای بیکار شدن جوانان این استان می دانند.

ورود کالاهای وارداتی علاوه بر لطمه زدن به واحدهای تولیدی نوپای کهگیلویه و بویراحمد انگیزه برای سرمایه گذاری را به شدت کاهش می دهد و به مرور زمان تولید کنندگان فعلی در رقابت با واردات شکست می‌خورند.

قائم مقام معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت در سفر به یاسوج گفت: 600 واحد صنعتی تولیدی راکد در دولت یازدهم به چرخه تولید بازگشت که با فعال شدن این واحدهای تولیدی 15هزار فرصت شغلی ایجاد شد؟!

معمای به نام سد تنگ سرخ

احداث سد بتنی تنگ سرخ در 35کیلومتری شهر یاسوج و در روستایی به نام گنجگون یکی از پروژه های بود که در دولت قبل و در زمان نماینده پیشین شهرستانهای بویراحمد و دنا بر روی سر چشمه های رودخانه بشار کلنگ زنی شد.

این سد که می توانست به ذخیره 100میلیون لیتری خود، کم فراوانی به به صنعت کشاورزی دشت بویراحمد در حاشیه های رودخانه بشار بکند و حتی می توانست حقابه آب استانهای پایین دست را تأمین بکند در سهل انگاری مسئولان امروز به کلی رنگ باخته و شاید میزان مخزن این صد از 100میلیون لیتر ذخیره به 10میلیون لیتر تزنزل پیدا کرده و آن خاصیت خود برای زمین های پایین دست را نداشته باشد.

حتی وزیر نیروی دولت یازدهم خبرهای ناامید کننده ای این پروژه داد و گفت شاید این دولت نتواند این پروژه را به سرانجام برساند و این پروژه در زمزه پروژه های نیمه رها شده و حتی راکد شده این دولت قرار گرفت.

نبود اعتبار در چشم سد چشم شیر

طرح سد و نیروگاه ۱۷۶ مگاواتی چم شیر در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان (گچساران) مرکز شهرستان گچساران قبل از پیوستن رودخانه خیرآباد به رودخانه زهره در مجاورت محلی به نام تنگه چم شیر نزدیک به مرز استان بوشهر در حال احداث است ؛ این سد پنجمین سد بزرگ کشور خواهد بود.

وجود موقعیت استثنایی تنگه چم شیر برروی رودخانه زهره، در مطالعات مختلف انجام شده تا سال ۱۳۶۵ این محل مورد توجه قرار نگرفته است. عدم وجود راه‌های دسترسی مناسب در سالهای قبل از دهة ۶۰، موقعیت نامشخص تنگه بر اساس نقشه‌های پایه مطالعاتی، و بحث کیفی آب رودخانه زهره بصورت کلی از عمده علل بی‌توجهی به این پتانسیل عظیم بالقوه می‌باشد. سازمان آب منطقه‌ای فارس و کهگیلویه وبویراحمد بوشهر مطالعات شناخت و مقدماتی در سالهای ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸ به انجام رسانیده است. مطالعات مرحله اول سد مخزنی چم شیر، تأسیسات وابسته توسط مشارکت مهندسین مشاور پاراب فارس و مهندسین مشاور تهران سحاب در سال ۱۳۷۳ شروع شده و در سال ۱۳۸۱ مصوبه فاز ۱ را اخذ نمود. شروع مطالعات فاز ۲ بر مبنای تکمیل مطالعات مرحله اول توسط مهندسین مشاور تهران سحاب در سال ۱۳۸۵ انجام گرفته و اسناد مناقصه بصورت EPCF تهیه گردیده است. پس از برگزاری مناقصه، شرکت‌های سابیر مهتاب قدس و صفا نیکو سپاهان برنده آن شده که قرارداد در سال ۱۳۸۶ عقد گردید.

احداث سد مخزنی چم شیر، اراضی پائین دست این سد شامل اراضی بندر دیلم، بوشهر و اراضی دشتهای جنوبی استان خوزستان که به نامهای زیدون، امیدیه و هندیجان می‌باشند، از این طرح منتفع می‌گردند. شبکه آبیاری و زهکشی چم شیر در وسعت حدود ۴۰ هزار هکتار در استانهای بوشهر و خوزستان احداث می‌گردد. مطالعات مرحله اول این طرح در سال ۱۳۸۱ به اتمام رسید. این طرح بعد از سال 86 خیز خوبی برای احداث برداشت و در دولت قبل کارهای خوبی برای تکمیل آن صورت گرفت ، اما بهیکباره در ایستگاه یازدهم با کمبود اعتبار ، اخراج نیروها و واگذاری آن به دیگر شرکت ها روبه شد به گونه ای که امروز این شرکت هنوز در تعطیلی به سر می برد.

توقف جاده باغچه سادات به جلیل در نبود اعتبار

جاده باغچه سادات به جلیلی ، یکی از مهمترین جاده های مواصلاتی در منطقه سرحد استان کهگیلیوه وبویراحمد بوده که در چند سال اخیر به دلیل نبود اعتبار در کما به سر می برد.

این جاده که رشدی 70درصدی داشته حتی در دولت یازدهم نتوانست به سرانجام برسد و هنوز یکی از وعده های عملی نشده دولت برای مردم کهگیلویه وبویراحمد است.

وجود بیش از یکهزار و 700 پروژه نیمه تمام در استان

حسن نوروزی مدیر برنامه وبودجه استان کهگیلویه وبویراحمدبه تدبیر جدید مسئولان برای توسعه پروژه های عمرانی رها شده دولت در سال جدید اشاره کرد و گفت: بیش از یکهزار و 700 پروژه نیمه تمام با اعتبار مورد نیاز بیش از دو هزار میلیارد تومان وجود دارد که به هیچ وجه دولت توان اجرایی کردن انها را با شرایط اعتباری و منابع مالی محدود ندارد.

وی تصریح کرد:واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی و پیمانکاران با توان مالی بالا از راهبردها و اولویت های مهم اقتصادی در دولت یازدهم و این استان خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: بدون شک استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در شرایط کنونی مهمترین راهکار برای شتاب بخشی در روند اجرایی و تکمیل این طرح ها است.

اما این پروژه هم در این دولت با کنار زدن قزارگاه خاتم و بدهی های دولت یازدهم به این قرارگاه خاتم در زمزه طرح های راکد مانده قرار گرفت و نتوانست راه به جایی ببرد.

کهگیلویه و بویراحمد ۱۸۰۰ ‌پروژه نیمه‌تمام ‌دارد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه امیدواریم رتبه استان در بین سایر استان‌ها از لحاظ زیرساخت‌ها و شاخص‌های توسعه بهبود یابد، گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۸۰۰ پروژه نیمه تمام در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

پروژه هایی که از کلید تدبیر و امید بی نصیب ماند

دولت روحانی که با وعده های عملی نشده وارد میدان شد در استان کهگیلویه و بویراحمد که یک درصد وسعت کشور را تشکیل می دهد نتوانسته است پروژه های به یادگار مانده از دولت قبل را به سرانجام برساند و تغییر و تحولی در این استان ایجاد کند.

رتبه نخست بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در کشور از جمله شاهکارهای مسئولان دولت یازدهم در این استان است که در کنار صدها پروژه عملی نشده و وعده محقق نشده خودنمایی می کند.

به سرانجام نرسیدن پروژه های هم عمرانی از جمله پل سوم بشار گرفته تا بیمارستان 288 تختخوابی شهید جلیل تا کلنگ زنی راه آهن اقلید به یاسوج، موزه یاسوج ، پروژه پتروشیمی دهدشت، سد چشم شیر، جاده باغچه سادات به جلیل، سیمان سپوی دهدشت و طرح آبرسانی به دهدشت و غربی و حتی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد در هاله ای ابهام به سر می برند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت1396، کدخبر: 86861: WWW.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین