پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۸۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
صبح امروز جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور از محور در دست ساخت پاتاوه و دهدشت که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۳ به این استان بوده است، بازدید کرد .

شعار سال: مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد علی مردانی در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور از این پروژه ملی گفت: پروژه ساخت جاده سمیرم و بهبهان که از استان کهکیلویه و بویراحمد عبور می‌کند، یک شاخه محور یاسوج به بابامیدان بود که طی سالهای گذشته به بهره برداری رسید. با بهره‌برداری از این پروژه، مرکز کشور به استان بوشهر وصل می‌شود. یک شاخه دیگر از آن از پاتاوه به سمت دهدشت و بهبهان است .

وی افزود: مسیر پاتاوه دهدشت حدود ۱۴۰ کیلومتر است که حدود ۹۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده و ۵۰ کیلومتر پایانی مانده که دو پیمانکار در حال انجام عملیات راه سازی دراین ۵۰ کیلومتر باقیمانده هستند. پروژه ملی محور پاتاوه به دهدشت یکی از بزرگترین پروژه های کشور در جهت ابنیه خاص است به طوری که حدود ۹ کیلومتر و ۱۴ دهانه تونل دارد. ساخت ۶ کیلومتر از تونل ها تمام شده و ۳ کیلومتر در حال تکمیل است. ۱۴ دستگاه پل خاص به طول ۱۴۰۰ متر در این محور وجود دارد .

علی مردانی اظهار کرد: تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان در این محور هزینه شده که برای تکمیل و بهره برداری از آن ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است. در صورت بهره برداری از این محور ۴۰۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار جمعیت از بن بست خارج خواهند شد و راه ارتباطی آنها تا یاسوج مرکز استان یک ساعت کمتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۴ شهرستان کهکیلویه، بهمئی، چرام و لنده و بخش‌های لوداب و مارگون از بن بست خارج می‌شود. در صورت بهره برداری از این پروژه ملی بیش از ۲۰۰ کیلومتر مسیر اصفهان و مرکز کشور و بنادر جنوبی کاهش می‌یابد. این پروژه در صورت تامین اعتبار تا سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سمیرم خبر، تاریخ 15 اسفند 95، کد مطلب: 54370: www.semiromkhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین