پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
مسیر ارتباطی دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد سالهاست در انتظار راه اندازی یک پل است ولی دریغ از توجه مسئولان این استانها که تاکنون چنین معضل بزرگی رابرطرف نکرده اند.

شعار سال: وجود راههای دسترسی مناسب، یکی از اساسی ترین زیر ساخت ها جهت توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

محور های مواصلاتی خوزستان به استان کهگلویه و بویر احمد از سمت بخش صیدون به دیشموک یکی از مسیرهای حائز اهمیت است و منتهی شدن راه های خروجی این بخش به استان کهگلویه و بویر احمد از یک سو ناشی از وضعیت جغرافیائی است و از سوی دیگر قومیت بهئمی در بسیاری از بخش های شهرستان های رامهرمز، باغملک، امیدیه، بهبهان، آغاجری جمعیت غالب به شمار می آیند.لذا ضرورت ارتباطات اجتماعی بر این وضعیت تاکید می ورزد.

منطقه تنگ چویل در مرز ارتباطی استان خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد از مسیر بخش صیدون به سمت مناطق دیشموک است.

حال این مسیر ارتباطی دو استان سالهاست در انتظار راه اندازی یک پل است ولی دریغ از توجه مسئولان استانهای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد کهتاکنون چنین معضل بزرگی رابرطرف نکرده اند.

وضعیت اسفبار جاده ارتباطی استان کهگیلویه به استان خوزستان که به دلیل نبود پل در رودخانه تنگ چویل، حمل ماشین ها با استفاده از تراکتور صورت گرفته و همچنین مسافران باید با همین وسائط نقلیه جابجا شوند همچنین این مسیر پر پیچ و خم هفته های پیش باعث واژگونی یک خودرو و کشته شدن یک نفر و مصدومیت ۸ نفر از هم وطنان شد .


نکته دیگر آنکه، در همین قسمت رودخانه برای جابجایی خودروها تقریبا ۱۰ تا ۲۰ هزارتومان و همچنین برای جابجایی مسافران هزینه ای گرفته می شود، بدون اینکه نهاد یا سازمان و یا اداره ای این نرخ را تعیین و مصوب کرده باشد.

ممتاز جهانگیری مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد شهریور ۹۳ در همایش امامزاده میرسالار(ع) دیشموک در خصوص اهمیت این مسیر مواصلاتی بیان کرد: ساکنان بخش دیشموک در شهرستان کهگیلویه از گذشته‌های دور تاکنون آرزو داشتند ارتباط این بخش با شهرستان باغملک از توابع استان خوزستان برقرار شود.با توجه به اولویت‌بندی‌ها در حوزه راه روستایی، مسیر ارتباطی بخش دیشموک از طریق جاده تنگ چویل به بخش صیدون در شهرستان باغملک مهم‌ترین آنها بود.

این مسئول تصریح کرد: با احداث این مسیر ارتباط ۵۰ هزار نفر در دو بخش دیشموک و صیدون برقرار خواهد شد و مسافت دیشموک تا اهواز ۱۵۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت. با ساخت این جاده می‌توان از بسیاری هزینه‌های که راه فعلی ایجاد می‌کند کاهش دهیم زیرا راه ارتباطی فعلی دیشموک به خوزستان که از راه دهدشت است که حدود ۳۱۰ کیلومتر تا باغملک و شهرستان‌های خوزستان است.


حال در خواب غفلت مسئولان متولی خدمات رسانی و نظارتی دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد مردم در رنج و عذاب هستند و در روز روشن از مردم باج گیری می شود .

امید است در اسرع وقت به این معضل بزرگ و اساسی مردم همیشه در صحنه و ولی نعمتان انقلاب، توجه کرده و این مشکل را برطرف کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی رهیاب، تاریخ 20 فروردین 96، کد مطلب: 130837: www.rahyabnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین