پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۳۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
حجت الاسلام مهدوی: روستائیان ساکن دهدشت در زمینه اشتغال و تولید در وضعیت ضعیفی به سر می برند و یکی از دلایل مهاجرت آنها به تهران و کرج عدم اشتغال است.

شعار سال: مسئول گروه جهادی رایت المهدی(عج) استان البرز اعزامی به کهگیلویه و بویر احمد به خبرنگار ما گفت: از ۲۵ اسفند ۹۵ اردو آغاز شد و تا ششم فروردین در روستاهای شوتاور، چهار راه، درغک و کوشک از شهرستان دهدشت ادامه داشت.

حجت الاسلام علیرضا مهدوی با اشاره به اینکه اردوی جهادی بر مبنای فعالیت های اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، عمرانی و پزشکی توسط ۱۰۰ نفر از اعضای گروه انجام شد افزود: ۴ منطقه روستایی مذکور در زمینه اشتغال و تولید در وضعیت ضعیفی به سر می برند و یکی از دلایل مهاجرت روستاییان به گچساران، یاسوج، تهران، کرج و عدم اشتغال است.

وی اظهار داشت: نوع کشت اراضی کشاورزی در روستاهای دهدشت دیم و به صورت گندم و جو است تقریبا می توان گفت سودآوری ندارد و در آستانه تعطیلی خواهد بود.

حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: یکی از اصلی ترین برنامه هایی که گروه جهادی رایت المهدی (عج) دنبال می کند اغاز فعالیت پژوهشی در زمینه بلوط با همراهی روستائیان و متخصصین منطقه بوده و دیگری کشت جایگزین در زمینه کشت دیم گندم و جو که بارقه های امید را در دل روستائیان زنده کرده است.

وی گفت: در راستای عملیاتی کردن دو پروژه مذکور زمین هایی شناسایی شده که می تواند ۷ و ۱۲ الی ۱۴ برابر بازدهی کشت را بالا برده و در زمینه اقتصاد مقاومتی فتح الباب بسیار خوبی در منطقه خواهد شد.

مسئول گروه جهادی رایت المهدی(عج) درباره نامگذاری مجدد شعار سال به نام اقتصاد مقاومتی و تاکید رهبر معظم انقلاب بر این مهم افزود: زمانیکه به روستا مراجعه می کنید مشکلات فرهنگی، مسکن و وجود دارد اما آن چیزی که مردم را آزار می دهد و گره معیشتی مردم شده است اشتغال و عدم رونق کسب و کار خواهد بود.

حجت الاسلام علیرضا مهدوی اظهار داشت: گروه های جهادی بر این مهم آگاهند که اگر اقتصاد مردم خوب نباشد نمی توانند فعالیت های فرهنگی مناسبی انجام دهند و رهبر معظم انقلاب نیز به درستی و با درک خوبی از شرایط کشور دستور بر اقتصاد مقاومتی دادند که متاسفانه طی سال های اخیر آنچنان جدی گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: اگر اقتصاد مقاومتی مورد توجه مسئولین قرار می گرفت با حجم مشکلات کنونی گریبانگیر نبودیم اما در مجموع با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به نظر می رسد امسال گروه های جهادی و مسئولین باید عزم خود را جزم کنند تا در زمینه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال فعالیت های منابسی صورت پذیرد.

حجت الاسلام مهدوی گفت: پیام گروه های جهادی این است که مردم باید باور داشته باشند تا زمانیکه به خودباروری نرسیده و از تولید داخلی بهره نبریم و دست روی زانوی خود نگذاریم و جمله ما می توانیم را بارها برای خود تکرار نکنیم کسی نمی تواند برای ما اقدامی انجام دهد.

مسئول گروه جهادی رایت المهدی(عج) در خاتمه خاطر نشان داشت: پیام دیگر گروه های جهادی به مسئولین است چرا که آنها باید باور داشته باشند راه برون رفت از مشکلات کنونی و حواشی آن در داخل کشور اعتماد به غرب و خارج نیست بلکه اقتصاد مقاومتی و نگاه با اعتماد و با انگیزه و اقتصاد داخلی است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پورتال اطلاع رسانی البرز24، تاریخ 10 فروردین 96، کد مطلب: 24938: www.alborz24.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین