پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲
ممانعت اداره منابع طبیعی شهرستان جغتای از کشت گندم دیم توسط اهالی روستاهای الله آباد و کهنه از توابع این شهرستان باعث گلایه اهالی این دو روستا شده است. روستاییان بیان می دارند که کارخانه سیمان در حال تغییر اکوسیستم طبیعی منطقه است اما زورشان فقط به دیم کاران روستایی می رسد

شعارسال: ابرهیم عباسی عضو شورای اسلامی روستای کهنه  گفت: کشت دیم در دشتهای شمالی این دو روستا و همچنین کوههای اطراف آن دارای قدمتی حدود ۴۰ سال می باشد و در صورت ادامه فشارها به مردم برای جلوگیری از کشت دیم، اهالی این دو روستا آواره شهرها و کلان شهرها خواهند شد.

عباسی افزود: منابع طبیعی جغتای با نادیده گرفتن این سابقه کشت در این زمین ها اقدام به توقیف تراکتورها می کند و مانع از کشت دیم در سال زراعی جاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: مسولان منابع طبیعی با کارخانه سیمان جوین که با مدیریت بخش خصوصی در حال تغییر اکوسیستم طبیعی این منطقه و از بین بردن ناهمواری های طبیعی آن است کاری ندارند و تمام توانشان را برای ممانعت از کشت دیم چند روستایی نیازمند به کار بسته اند.

عضو شورای اسلامی روستای کهنه گفت: منابع طبیعی جغتای با اجرای طرح جنگل کاری در مراتع این روستا از چرای دام ها نیز جلوگیری می کند که این امر نیز باعث نارضایتی هایی در بین مردم روستا شده است.

شایان ذکر است: اقتصاد خانوارهای دو روستای الله آباد و کهنه واقع در غرب شهرستان جغتای به کشاورزی مبتنی بر دیم و آب های فصلی وابسته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت سلام جغتای، تاریخ انتشار:7اسفند 1395 ، کدخبر: 12571: WWW.joghataisalam.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین