پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۱۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در استان در دست اجراست که اکثر این طرح ها در سال ۹۶ به بهره برداری می‌رسد.

شعار سال: کیومرث دانشجو با بیان اینکه در این استان سه حوضه آبریز دریاچه خزر، دریاچه ارومیه و زاب که به به خلیج فارس منتهی می‌شود وجود دارد اظهارداشت:در حوضه ارس شش رودخانه مهم، در حوضه دریاچه ارومیه ۹ رودخانه مهم و در حوضه زاب یک رودخانه مهم وجود دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی افزود: در حال حاضر در استان ۱۲ سد مخزنی در حال بهره‌برداری است که از این تعداد پنج سد در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و پنج سد در حوضه آب‌ریز ارس هستند و مجموع حجم نرمال مخازن سدها یک میلیارد و ۸۰۵ هزار میلیون متر مکعب است.

وی درباره شبکه‌های آبیاری و زهکشی هم تصریح کرد: در حال حاضر هشت شبکه مدرن با مساحت ۷۳ هزار هکتار و ۱۷شبکه نیمه مدرن با مساحت ۵۰ هزار هکتار متر مکعب در حال بهره‌برداری است که در مجموع بالغ بر ۱۲۰ هکتار می‌شود.

دانشجو درمورد طرح‌های در دست اجرا هم گفت: ۴۰ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در آذربایجان‌غربی در حال ساخت است که ۷۰ درصد آن‌ها در سال ۹۶ و ۳۰ درصد در سه ماهه اول سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با قابل قبول خواندن برنامه‌های این شرکت برای احیاء دریاچه ارومیه اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی بیشترین اقدام و طرح و اجرا برای احیاء دریاچه ارومیه داشته است که از اقدامات شاخص آن می‌توان به کانال کشی ۱۳ کیلومتری داخل پیکره دریاچه ارومیه برای اتصال زرینه رود به سیمینه رود اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی افزود: در استان ۸۵ کیلومتر از رودخانه‌های مهم و ۲۹۰ کیلومتر از انهار منتهی به رودخانه‌های مهم لای‌روبی شد که در نتیجه این اقدام مثبت کلیه جریان‌های سیلابی مستقیم به دریاچه ارومیه منتقل شوند.

وی درخصوص لزوم لای‌روبی رودخانه‌ها بیان کرد: سیل اخیر آذربایجان یک اتفاق بی‌نظیر بود که شاید در ۲۰ سال اخیر مثل آن رخ نداده باشد چرا که بر اساس محاسبات در هر ثانیه ۱۴۰ تا ۱۷۰ متر مکعب آب وارد دریاچه ارومیه می‌شد و اگر این اقدام نمی‌شد در سیل اخیر آذربایجان، خسارت‌ها خیلی بیشتر از حال حاضر بود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1396، کد مطلب : 3974116: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
0
0
ظرف چند سال
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین