پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
پل کمربندی شمالی اراک در تقاطع با جاده فراهان پروژه‌ای که از سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغازشده است بعد از شش سال علیرغم وعده‌های داده‌شده از سوی مسئولین همچنان نیمه‌تمام است.

شعارسال:پل کمربندی شمالی اراک در تقاطع با جاده فراهان پروژه‌ای که از سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغازشده است بعد از شش سال علیرغم وعده‌های داده‌شده از سوی مسئولین همچنان نیمه‌تمام است.

بر اساس گزارشات اعلامی از سوی مسئولین تا ابتدای تابستان امسال حدود ۶۶ هزار پروژه نیمه‌تمام استانی و ۶ هزار پروژه نیمه‌تمام ملی در سطح کشور وجود دارد که سهم استان مرکزی از این پروژه‌های نیمه‌ تمام۲ درصدبوده است.

طبق آمار بیش از ۱۰۰۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که محور اراک - فراهان را می توان به عنوان یکی از پیرترین این پروژه ها معرفی کرد.

از آنجایی که فراهم کردن زیرساخت های مناسب در حوزه حمل‌ و نقل به ویژه محورهای مواصلاتی ازفاکتورهای اصلی توسعه و مولفه مهم در مسیر توسعه متوازن محسوب می‌شود، با توجه به قرار گرفتن این محور در کریدور مرکزی کشور با بهره برداری از این پروژه می توانیم شاهد توسعه بیش از پیش شهرستان و استان باشیم.

متاسفانه طی سالیان گذشته وضعیت نامطلوب این جاده سبب شده تا روزانه سوانح جاده‌ای در این محور مسافران و رانندگان بسیاری را به کام مرگ کشاند و در اصطلاح عامیانه می گویند که این جاده بوی خون می دهد.

پل کمربندی اراک در تقاطع با جاده فراهان به عنوان بخشی از این پروژه از سال ۹۱ شروع به ساخت شده است، مسیری که در محور مواصلاتی استان های همدان، قم و شهرستان های تفرش، آشتیان، فرمهین، کمیجان قرار گرفته و حوادث بسیاری را به خود دیده است. ساخت این پل علاوه بر طولانی شدن مراحل ساخت مشکلاتی را برای حداقل ۱۵۰۰۰ خودروی عبوری از این مسیر ایجاد کرده که به عنوان نمونه می توان به دوربرگردان ایجاد شده اشاره کرد.

در سال های گذشته مسئولین، کمبود اعتبارات را دلیل اصلی تعویق در احداث پروژه معرفی کرده بودند تا اینکه اوایل تابستان امسال استاندار مرکزی در نشست مشترک شورای اداری استان وشهرستان فراهاناز تخصيص ۳ ميليارد تومان براي تكميل محور اراك- فرمهين خبر داد و گفت:اعتبار احداث محور و پل اراک-فرمهین تامین و تضمین شده است.

آقا زاده حتی در صحبت های خود گفته بود: با توجه به عدم مشکلات اعتباری در این پروژه باید هر چه زودتر شاهد تسریع در اجرا و بهره برداری از این پروژه تا پایان تابستان جاری باشیم. همچنین از فرماندار شهرستان فراهان خواسته بود روند کار این پروژه را باید روزانه رصد و گزارش هفتگی را به استانداری ارائه دهد.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیار آفتاب، تاریخ انتشار17مهر 97، کد خبر: 4784، www.diyareaftab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین