پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۳۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با پیروزی مسعود پزشکیان خاتمه یافت. نزدیک به ۵۰ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند و مسعود پزشکیان با جذب رای ۵۳ درصد از واجدین شرایط، وارد پاستور شد. امروز روزی است که به نام صبح مسعود و به تعبیری، فردای روز رقابت انتخاباتی نامگذاری شده است.

شعارسال: دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح جمعه ۱۵ تیر در شعب اخذ رای سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت ۲۴ شب ادامه داشت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۳، ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رای دادن در داخل و خارج کشور بودند. در پایان زمان رای گیری و پس از شمارش آرا، با حضور مجریان، ناظران و نمایندگان نامزد‌ها در شعب اخذ رأی، صورت جلسه تهیه و در سامانه احراز بارگذاری و سپس در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها تجمیع و به وزارت کشور اعلام شد و بعد از تایید شورای نگهبان، وزارت کشور آمار رسمی را اعلام خواهد کرد.

با پایان فرآیند اخذ رای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شامگاه جمعه و پس از شمارش و تجمیع کل آرا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور صبح امروز شنبه ۱۶ تیر ماه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد حاضر شد و گزارش پایانی از نتایج شمارش آراء را ارائه کرد.

مسعود پزشکیان راهی پاستور شد +آغاز فردای رقابت های انتخاباتی

مسعود پزشکیان راهی پاستور شد +آغاز فردای رقابت های انتخاباتی


نرخ مشارکت به ۵۰ درصد نرسید و ۶۰۷ هزار نفر، رای باطله دادند:

مطابق اعلام وزارت کشور، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، در مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ نفر شرکت کردند که معادل ۴۹.۸ درصد از بیش از ۶۱ میلیون و ۴۲۲ هزار واجد شرایط رای‌دهی بود. از این میزان رای، مسعود پزشکیان موفق به کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای (۵۳.۶٪) شد. سعید جلیلی هم ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای (۴۴.۳٪) کسب کرد. شمار آراء باطله نیز ۶۰۷ هزار و ۵۷۵ رای (۲٪) بود.

مسعود پزشکیان راهی پاستور شد +آغاز فردای رقابت های انتخاباتی

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین