پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۹۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به رشد ازدواج در دولت یازدهم گفت: بر اساس اطلاعات موجود و آخرین آمارها شاهد افزایش قابل توجهی در خصوص ازدواج جوانان بوده ایم و در مقابل برای طلاق نیز با افزایش آمار روبرو نبوده ایم.

شعارسال: ناصر صبحی، با بیان اینکه کار برای جوانان بسیار گسترده است و مسایل متعددی مشمول حوزه جوانان می شود که با کمک دستگاه های اجرایی باید اجرا شود، گفت: اگر بخواهیم عملکرد دولت را حوزه جوانان بسنجیم باید به زوایای مختلف آن توجه کنیم اما در مجموع با توجه به شرایط موجود و شرایط مالی در وزارت جوانان اقدامات مثبتی در زمینه تعالی جوانان برداشته شده است.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که در دفتر ازدواج و تعالی خانواده انجام شده موضوع تشکیل مجمع خیرین ازدواج است که برای اولین بار در کشور در دولت یازدهم مطرح شد. بر این اساس دستورالعمل ها اصلاح و بازنگری شد و پس از آن به ادرات کل جوانان در استان ها ابلاغ شد تا خیرین حوزه ازدواج وخانواده را شناسایی کنند.

مجمع خیرین ازدواج در 31 استان تشکیل می‌شود

وی ادامه داد: تا کنون 7 استان مجمع خیرین خود را ثبت نهایی کرده اند. 15 استان نیز در حال بررسی و ثبت هستند و 9 استان نیز کارهای مقدماتی خود را برای تشکیل مجامع خیرین ازدواج انجام می دهند. در واقع بحث تسهیل گری و هماهنگی خیرین ازدواج برعهده وزارت جوانان قرار دارد و تصدی گری امور بر عهده خیرین است.

صبحی تصریح کرد: پس از اینکه مجامع استانی تشکیل شد یک نشست ملی پس از برگزاری انتخابات با حضور تمامی مجامع خیرین استان ها برگزار خواهد شد. البته جلسات متعددی هر دو هفته یکبار با خیرین ازدواج و خانواده در سطح استان ها برگزار می شود و هدف از برگزاری این جلسات فعال کردن خیرین در این حوزه است.

توجه به اشتغال‌زایی جوانان از اهداف مجمع خیرین ازدواج

این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان درخصوص اهداف تشکیل مجمع خیرین ازدواج گفت: هدف ما این است که کل اقدامات انجام شده را صرفا به تهیه جهیزیه محدود نکنیم و ابعاد مختلف و نیازهای جوانان را در نظر بگیریم. قرار است کمیته ها تشکیل شود و موضوع اشتغال زایی، ارتقا و حفظ شغل جوانان نیز پیگیری شود.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان همچنین با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی ازدواج جوانان نیز توضیح داد: برای اولین بار شرایط موجود در حوزه ازدواج و طلاق بررسی شد. بر اساس آسیب شناسی های موجود به این نتیجه رسیدیم که یکی از عوامل مهم در شکل گیری ازدواج موفق برخورداری از آموزش های 16 ساعته ازدواج است.

وی ادامه داد: دوره های آموزشی ویژه جوانان در دولت یازدهم راه اندازی شد و در این راستا مدرسان واجد شرایط تحت آموزش های لازم قرار گرفتند. از طرفی در کمیسیون ملی ازدواج و خانواده سرفصل های آموزش های 16 ساعته بر مبنای ماده 8 قانون تسهیل ازدواج تهیه شد و بر اساس همین سرفصل ها محتوای موجود جمع آوری شد.

تربیت 2500 استاد مشاوره ازدواج

صبحی خاطرنشان کرد: همچنین ارزیابی کردیم اگر قرار است سالانه 750 هزار زوج تحت آموزش استاندارد قرار بگیرند حدود 60 هزار دوره نیاز داریم و در نهایت 60 هزار مدرس نیازمند این دوره ها خواهد بود. برای اولین بار دوره مقدماتی آموزش مدرسان را با تهیه بانک های اطلاعاتی از اواخر سال گذشته آغاز شد و هم اکنون 2500 مدرس واجد شرایط و عضو سازمان نظام روانشناسی در کشور آماده ارائه آموزش های مهارت زندگی به جوانان هستند.

وی درباره کیفیت و تأثیرگذاری دوره های آموزشی مهارت زندگی به زوج های جوان در کاهش آمار طلاق گفت: در دوره هایی که برای تربیت مدرسان برگزار شد از 45 استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه های کشور با تخصص مشاوره و روانشناس بهره مند شدیم. برای تأثیر برگزاری این دوره ها در کاهش آمار طلاق مشغول آسیب شناسی هستیم که پس از پایان دوره ها عملکردها سنجیده می شود و سپس آمار اعلام خواهد شد.

رشد ازدواج و ثبات آمار طلاق

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان درخصوص رشد ازدواج در دولت یازدهم نیز بیان کرد: بر اساس اطلاعات موجود و آخرین آمارها شاهد افزایش قابل توجهی در خصوص ازدواج جوانان بوده ایم و در مقابل برای طلاق نیز با افزایش آمار روبرو نبوده ایم ضمن اینکه در برخی از استان ها از جمله استان همدان با کاهش آمار طلاق مواجه شده ایم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت1396، کدخبر: 621167: WWW.pana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
هیچ ارتباط مستقیمی به دولت نداشته و تا حد زیادی وابسته به وضعیت معیشتی جانمعه است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین