پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
عربستان سعودی به لبنان اعلام کرده که ریاض مخالف مشارکت ایران در ائتلاف اسلامی نظامی نیست؛ ائتلافی که لبنان و اندونزی از حضور خود در آن اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

شعار سال: یکی از نمایندگان برجسته فراکسیون «المستقبل» لبنان در پارلمان این کشور اعلام کرد که ریاض پیام داده که مخالف حضور تهران در ائتلاف جدیدش موسوم به «ائتلاف اسلامی نظامی برای مبارزه با تروریسم» نیست.

این نماینده پارلمان لبنان گفت: عربستان سعودی به «تمام سلام» نخست وزیر لبنان گفته که مخالف مشارکت ایران در ائتلاف اسلامی نظامی نیست.

به گزارش روزنامه «‌الاخبار»، این نماینده فراکسیون نزدیک به عربستان سعودی در پارلمان لبنان تاکید کرد: عربستان به سلام گفته که در صورتی که ایران مایل به مشارکت در ائتلاف اسلامی نظامی باشد، پادشاهی (عربستان) مخالف حضورش در این ائتلاف نیست.

وی این موضع عربستان را بیانگر پیامی از سوی ریاض دانست که سعودی‌ها می‌خواهند آن را از طریق لبنان و توسط افرادی که این موضوع به آنها مربوط می‌شود،‌ ارسال کنند.

همزمان با انتشار این خبر، شبکه العربیه به نقل از احمد عسیری سخنگوی ائتلاف عربستان علیه یمن اعلام کرده که ورود ایران به ائتلاف جدید عربستان منوط به توقف چیزی است که او آن را «سیاست خصمانه تهران» نامیده است.

عربستان پس از آنکه برای اشغال یمن اعلام کرد ائتلافی موسوم به ائتلاف عربی تشکیل داد، اکنون بعد از گذشت 9 ماه و عدم نتیجه‌گیری از آن ائتلاف، ائتلافی جدید تشکیل داده که بسیاری از اعضای آن از حضور خود در این ائتلاف خبر ندارند و ریاض آن را به جای «عربی»، «اسلامی» نامیده است.

لبنان و اندونزی اعلام کرده‌اند که از شنیدن نامشان در زمره اعضای ائتلاف جدید عربستان غافلگیر شده‌اند و از این حضور که بدون هماهنگی با آنان بوده، خبر ندارند.

روزنامه الاخبار همچنین در گزارشی نوشته است که عربستان چطور نام لبنان را در ائتلاف جدیدش اعلام کرده حال آنکه در بیروت کسی خبر نداشته و حتی برای تصمیم گیری درباره این موضوع هیچ جلسه‌ای تشکیل نشده است.

حسنین هیکل اندیشمند معروف و سرشناس مصری که از مخالفان جنگ عربستان علیه یمن است، ساعاتی پس از اعلام خبر تشکیل ائتلاف جدید عربستان در توئیتر خود نوشت که «برخی اعضای این ائتلاف خودشان از حامیان مهم داعش [در سوریه و عراق] هستند... و اهداف این ائتلاف و زمینه مشترک این ائتلاف اصلا روشن نیست».

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار 25 آذر 1394، کد مطلب: 13940925001133: www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین